چاپ کد خبر: 60002
16 تیر 1400

وضعیت رنگبندی کرونایی شهرستان های استان فارس از ۱۶ تیر

وضعیت کرونا در استان فارس

به گزارش اول فارس دکتر عبدالرضا قاسم‌پور، روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: ۱۴ شهرستان استان فارس نیز در وضعیت نارنجی و هشت شهرستان نیز در وضعیت زرد است.

وی ادامه داد: شیراز، زرقان، جهرم، قیر و کارزین، خنج، لامرد، گراش، لارستان، زرین دشت، داراب، کوار، کازرون، خفر و کوه چنار ۱۴ شهرستان قرمز استان فارس هستند.
عبدالرضا قاسم‌پور اظهار داشت: مهر، فیروزآباد، ارسنجان، استهبان، نی ریز، پاسارگاد، مرودشت، سپیدان، اقلید، آباده، ممسنی، فیروزآباد، بیضا و بختگان نیز ۱۴ شهرستان نارنجی و فسا، خرامه، سروستان، بوانات، خرم بید، رستم، فراشبند و سرچهان نیز هشت شهرستان دارای وضعیت زرد در استان هستند.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: با توجه به تغییر وضعیت شیراز از نارنجی به قرمز محدودیت‌هایی نیز متناسب با این شرایط به مدت ۱۰ روز در این کلانشهر اعمال خواهد شد.
قاسم‌پور گفت: بر این اساس از روز چهارشنبه (فردا) به مدت ۱۰ روز فعالیت تمام گروهای صنفی به جز گروه یک متوقف می‌شود و برپایی هرگونه مراسم و آیین فرهنگی و مذهبی نیز طی مدت مذکور چه در فضای باز و چه فضای بسته اکیدا ممنوع است.
وی ادامه داد: در بحث دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی نیز در کلانشهر شیراز با توجه به وضعیت قرمز آن دو سوم نیروها باید دورکار باشند و هر دستگاه تنها با ۳۰ درصد ظرفیت خود باید فعالیت و خدمات رسانی کند.
او گفت: اکیپ‌های نظارت و بازرسی هم از فردا به شکل جدی‌تر بر روند اجرای دستورالعمل‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت خواهند داشت و با متخلفان برخورد خواهند کرد.
قاسم‌پور افزود: تمام ظرفیت‌ها را برای مهار موج پنجم کرونا در این استان به کار خواهیم گرفت و امیدواریم در این راه همانند گذشته از همکاری و همراهی مردم بهره مند باشیم.
او اضافه کرد: فعالیت سیستم حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس و مترو با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی تداوم خواهد داشت و در صورت وخیم تر شدن شرایط این فعالیت محدودتر و یا به طور کامل متوقف خواهد شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار