چاپ کد خبر: 34333
31 مرداد 1399

وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان فارس اعلام شد

کرونا 1 1

بر اساس اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در فارس، ۱۲ هم استانی دیگر به جمع آمار جانباختگان این بیماری، از ابتدای شیوع تاکنون افزوده شد.

به گزارش اول فارس ، معاون بهداشت دانشگاه با اعلام گزارش روزانه این آمار در استودیو سلامت دانشگاه، گفت: با تلاش تیم های سلامت استان، تاکنون ۲۴۲هزار و ۱۷۳ نمونه در آزمایشگاه های تشخیصی استان بررسی شده که از این تعداد، ابتلای ۴۰ هزار و ۱۸۹ نفر به کووید ۱۹ به قطعیت رسیده است.

دکتر «عبدالرسول همتی» همچنین از بستری ۷۸۵ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های استان فارس خبر داد و افزود: از این تعداد، ۱۰۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

او در بخش دیگری از این گزارش به آمار جانباختگان این بیماری اشاره کرد و با ابراز تاسف از مرگ ۱۲ هم استانی دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع آمار جانباختگان کووید ۱۹ در فارس از ابتدای شیوع تاکنون را ۷۴۴ نفر اعلام کرد.

به گفته دکتر همتی آمار بهبودیافتگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون نیز به ۳۷هزار و ۱۶۶ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، امام حسین(ع)، ضمن تسلیت این ایام، از عموم مردم دعوت کرد تا برای سلامت خود و دیگر عزاداران حسینی، در صورت برگزاری و یا شرکت در آئین های سوگواری، نسبت به رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی، شامل استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شست و شوی مرتب دست ها، دقت نظر ویژه داشته باشند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار