چاپ کد خبر: 33655
12 مرداد 1399

وضعیت نگران کننده بیماری کرونا در برخی استانها/آمار۱۲ مرداد

۲۰۸ فوتی جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته / وضعیت نگران کننده بیماری در مازندران

به گزارش اول فارس، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ١٢ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶٨۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۴٢٣ نفر از آنها بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ٣٠٩ هزار و ۴٣٧ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ٢٠٨ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ١٧ هزار و ١٩٠ نفر رسید.

وی همچنین گفت: خوشبختانه تاکنون ٢۶٨ هزار و ١٠٢ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

به گفته وی، ۴٠٨٩ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تاکنون دو میلیون و ۵٠٨ هزار و ۴١٨ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در باره استانهای مازندران و لرستان که در وضعیت قرمز قرار دارند، توضیح داد: استان مازندران در اسفند ماه گذشته خیز شدید و موارد ابتلا و بستری را شاهد بود و متاسفانه مجددا از تیرماه با موج جدیدی از شیوع بیماری مواجه شده است. در حال حاضر ۲۰ شهرستان این استان در وضعیت قرمز و دو شهرستان در شرایط هشدار قرار داردند. تعداد موارد بستری و ابتلا در این استان ظرف شش هفته گذشته به بیش از چهار برابر رسیده است و شیب صعودی بستری و ابتلا در این استان نگران کننده است. از کلیه هموطنان می خواهیم از هرگونه سفر غیرضروری به استان مازندران خودداری کنند.

لاری همچنین درباره استان لرستان نیز گفت: این استان شاهد خیز بیماری در اسفندماه و خیز نسبتا شدید در فروردین ماه گذشته بود و متاسفانه مجددا از اوایل خردادماه شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری در این استان هستیم. هفت شهرستان این استان در وضعیت قرمز و سه شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند. موارد ابتلا و بستری در برخی شهرستانهای این استان از جمله خرم آباد، الیگودرز و کوهدشت و …دارای شیب تندتری است.

وی همچنین درباره استان قم که در شرایط هشدار قرار دارد گفت: اولین موارد ابتلا به کروناویروس در استان قم شناسایی شد و این استان خیز شدیدی را در موارد ابتلا و بستری در اسفندماه گذشته تجربه کرد. متاسفانه از خردادماه مجددا نمودار بستری روزانه شیب صعودی دارد و بیم آن می رود که با عادی انگاری شرایط و سهل انگاری در رعایت پروتکلها زمینه ای جهت خیز مجدد بیماری در این استان فراهم شو.

سخنگوی وزارت بهداشت خطاب به مردم گفت: فراموش نکنید اصلی ترین عامل جهت جلوگیری از انتشار ویروس و قطع زنجیره انتقال آن رعایت موارد بهداشتی از جمله فاصله گذاری فیزیکی و شست و شوی دستها و استفاده از ماسک است.

عضوکانال اول فارس در واتساپ شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار