چاپ کد خبر: 58134
31 خرداد 1400

وضعیت نگران کننده شیوع کرونا در مناطق جنوبی استان فارس

استان فارس خبر تازه

به گزارش اول فارس، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با اشاره به افزایش موارد مثبت کووید۱۹ در استان های همجوار و شهرهای جنوبی استان، افزایش ظرفیت و مدیریت تخت های بیمارستانی را در دستور کار جدی معاونت درمان دانشگاه قرار داد.
دکتر «مهرزاد لطفی» با تاکید بر اولویت مسوولان دانشگاه در مدیریت و کنترل بیماری کووید۱۹ ، عنوان کرد: مردم باید با توجه به وضعیت کرونا در استان، با پرهیز از هرگونه ساده انگاری و عادی پنداری، به اصول بهداشتی پایبند باشند.
دکتر لطفی بیشترین دلیل افزایش انتقال و شیوع کرونا را حضور افراد در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی و مراکز شلوغ و پرتردد برشمرد و هشدار داد: افرادی که با افزایش گرمای هوا از ماسک کمتر استفاده کرده و توصیه های بهداشتی را رعایت نمی کنند، موجب افزایش و انتشار این بیماری در جامعه و تهدید سلامت دیگران می شوند.
او با تقدیر از تیم واکسیناسیون کووید۱۹ در دانشگاه برای تزریق بیش از ۱۶ هزار واکسن کووید۱۹ طی روز گذشته در فارس افزود: افرادی که تا کنون واکسن نوبت دوم دریافت نکرده اند تا زمان نوبت تزریق و دریافت پیامک صبور باشند و سپس طبق زمان نوبت دهی به مراکز اعلام شده از سوی روابط عمومی دانشگاه مراجعه کنند.

دکتر لطفی
تغییر ساعت تزریق واکسن مراکز خودرویی در شیراز
رییس دانشگاه در ادامه اعلام کرد: با توجه به گرم شدن هوا و به منظور رفاه حال مردم، ساعت تزریق واکسن مراکز خودرویی در شیراز از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح و سپس از ساعت ۱۸ تا ۲۲ شب و بقیه مراکز نیز طبق ساعات اعلام شده از ساعت ۸ صبح آغاز و تا پایان زمان نوبت دهی پیامکی به افراد، انجام می شود.
دکتر لطفی ضمن پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبود یافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس نیز پرداخت.
دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارشی از آمار انجام واکسیناسیون طی روز گذشته در استان، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس به ویژه در مناطق جنوبی استان، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان ها، به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای اجرای مصوبات پیشین این ستاد نیز پرداختند.
سیصد و چهل و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز، سی و یکم خرداد، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس دوشنبه , ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

چطور قبل از انتخابات هیچ خبری از کرونا نبود حالا وضعیت وخیم شده؟؟

آخرین اخبار