چاپ کد خبر: 34509
5 شهریور 1399

وضعیت وخیم ۹۱ بیمار کرونایی در استان فارس

drakbari5699 

به گزارش اول فارس از شیراز، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور در استودیو سلامت و اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس، از افزایش آمار مبتلایان فارس به ۴۱هزار و ۷۸۰ نفر، از ابتدای شیوع تاکنون خبر داد.

دکتر «علی اکبری» افزود: این افراد با بررسی ۲۴۸ هزار و ۹۲ تست تشخیصی در آزمایشگاه های استان شناسایی شده اند.

او با اشاره به ثبت کمترین آمار مرگ و میر جانباختگان در هفته های اخیر طی ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: آمارها نشان می دهد در شبانه روز گذشته دو هم استانی جان خود را در اثر ابتلا به کووید۱۹ از دست داده اند که با افزوده شدن این تعداد، مجموع آمار جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع در استان فارس تاکنون به ۷۷۱ نفر رسیده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۳۸ هزار و ۶۵۷ نفر از مبتلایان، از ابتدای شیوع تاکنون خبر داد که از مراکز درمانی ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر اکبری مجموع بیماران کووید ۱۹ بستری در مراکز درمانی استان فارس را نیز ۶۴۵ نفر اعلام کرد و با بیان اینکه ۹۱ نفر از این بیماران دارای وضعیت وخیم بوده و در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، از مردم مومن استان فارس خواست تا در این ایام معنوی تمامی بیماران، به ویژه مبتلایان به کووید ۱۹ را از دعای خیر خود بهره مند سازند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به ایام سوگواری ماه محرم و به ویژه ایام گرانقدر تاسوعا و عاشورای حسینی، از عموم مردم استان دعوت کرد تا در صورت برگزاری و یا شرکت در آئین های سوگواری این ایام، نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی شامل حفظ فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و توزیع نذورات به صورت خشک، پایبند بوده و در حفظ سلامت خود و دیگر عزاداران حسینی سهیم شوند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار