چاپ کد خبر: 58151
31 خرداد 1400

وضعیت پرونده های تغییر کاربری‌ها باغ شهری های قلات ، دشت ارژن و شیراز

بحرینی دادستان شیراز

 دادستان شیراز از تشکیل پرونده تخریب شبانه قبرستان تاریخی شیراز توسط شهرداری خبر داد و گفت: این موضوع در شعبه ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.
به گزارش اول فارس، سید مصطفی بحرینی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به اینکه رعایت حقوق عامه همواره مورد توجه دستگاه قضا بوده است، در پاسخ به تسنیم درباره تخریب شبانه قبرستان قدیمی شیراز توسط شهرداری منطقه ۲ اظهار داشت: در این زمینه دادستانی منتظر وصول گزارش نشده و به ماجرا ورود کرد. 

وی با بیان اینکه پرونده‌ای برای این ماجرا تشکیل شده است گفت: به جهت مطالبات متعدد صورت گرفته این پرونده در شعبه ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود و نتیجه به اطلاع عموم مردم می‌رسد. 

دادستان شیراز با اشاره به کاهش جرائم در استان فارس مانند سرقت‌های خرد و کلان گفت: نسبت به سال گذشته در سرقت کلان با کاهش ۸۳ درصدی روبه‌رو بودیم و به صورت کلی با وجود شرایط کرونایی و مشکلات به وجود آمده باید آمار بیشتر می‌بود که در اغلب جرائم با کاهش روبه‌رو بودیم. 

بحرینی جمع‌آوری و برخورد با جرائم خشن را از دیگر اولویت‌های دادستانی عنوان و بیان کرد: این موضوع خط قرمز دستگاه قضا است و بدون اغماض با قاطعیت مورد رسیدگی قرار می‌گیرند. 

دادستان شیراز با اشاره به ورود دستگاه قضایی به بحث تامین و توزیع کالاهای اساسی افزود: در زمینه احتکار اقلام عمده و کالاهای اساسی ۳۰ مورد پرونده تشکیل شده و تلاش شد با جلسات متعدد و بازدیدهای میدانی مشکل تامین کالاهای اساسی به ویژه در بحث مرغ با کمترین میزان تنش مشکل برطرف شود. 

بحرینی با اشاره به اینکه در حوزه رفع تصرف زمین و اراضی ملی و طبیعی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، بیان کرد: در حوزه زمین خواری متخلفان شناسایی و پرونده‌هایی تشکیل شده است تغییر کاربری‌های غیرمجاز و تشکیل باغ شهری بیشتر مربوط به قلات و دشت ارژن و حواشی شهر بوده، حوزه صدرا هم پرونده‌های متعدد تشکیل شده است. 

وی با بیان اینکه عوامل اصلی شناسایی شدند و در حال تحقیقات است، عنوان کرد: پیشگیری و حفظ وضع موجود از دیگر اقداماتی است که در کنار شناسایی متخلفان و برخورد با عوامل تخریب غیرمجاز انجام شده است. 

دادستان شیراز با بیان اینکه برخورد با مفاسد اداری نیز مورد تاکید قرار گرفت و افرادی با سمت‌های مختلف مورد تعقیب قرار گرفتند، تصریح کرد: برق و قطعی برق مکرر در ماه گذشته نیز مورد پیگیری قرار گرفته و در ارتباط با رمز ارزها نیز ۳- ۴ مورد پرونده تشکیل شده است. 

بحرینی با بیان اینکه انتقال آب به استان فارس هم از دیگر مواردی بوده که دادستانی در آن ورود داشته تا اقدامات لازم انجام شود، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده آب از جیرفت به نی‌ریز منتقل و مشکل برطرف می‌شود و امیدواریم در کوتاه مدت آب انتقال پیدا کند

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

A.h سه شنبه , ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵

با سلام ، آتش سوزی منابع طبیعی مناطق دشت ارژن ، کوه ها عمدی است ، برای درست کردن باغات می باشد، خواهشمندم رسیدگی کنید

ب،ب سه شنبه , ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲

با سلام ، خواهشمندم جلو آتش سوزی عمدی برای تغییر کاربری ، و منابع طبیعی مناطق دشت ارژن را بگیرید ، این آتش سوزی ها عمدی است برای درست کردن باغات می باشد.

عرفان سه شنبه , ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۳۵

آقایان محترم ..اینقدر دم از باغشهری غیر مجاز میزنید .
به چه علت میخاهید ب باغشهریهای سیاخ دارنگون برق ارسال کنید..اینها باید از پنل خورشیدی استفاده کنن.یا نهایتا موتور برق لطفا رسیدگی کنید .قبل از شکایت.

آخرین اخبار