چاپ کد خبر: 54283
28 اردیبهشت 1400

خبر خوش ” وزیر ” برای آسفالت راه روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار جمعیت

آسفالت راه

به گزارش اول فارس، محمد اسلامی با بیان این‌که هم‌اکنون ۱۸۵۰۰ کیلومتر بزرگراه داریم که امیدواریم تا پایان دولت آنرا به ۲۰ هزار کیلومتر برسانیم، اظهار کرد: طی هفته‌های آینده ۱۰۰۰ کیلومتر خط‌آهن در کشور افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه پایانه‌های مرزی و راه‌های منتهی به آن‌ها افزود برای ما مهم بوده که بر خلاف تصورات و تصمیم‌های سال های دور مسیر پایانه‌های مرزی را ساماندهی کنیم. بزرگراه خوی-رازی سال گذشته کلنگ زنی شد. در مرز رازی پایانه مرزی وجود نداشت و تاسیسات شامل چند کانکس بود که در شان ملت ایران نبود. اکنون احداث این پایانه یکی از پر سرعت ترین پروژه‌های کشور است و پایانه مرزی رازی تا پایان دولت تکمیل خواهد شد.

وی افزود: اهتمام ویژه‌ای برای توسعه راه‌های مواصلاتی به کشورهای همسایه داریم. در کل کشور این پروژه ها اکنون فعال هستند و امیدواریم با اقداماتی که در دست اقدام است، پروژه‌های راه‌های مواصلاتی به سرعت تکمیل شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: مهم‌ترین اتفاقی که امسال افتاده این است که  راه‌های روستایی که هر سال فاقد اعتبار در ردیف بودجه بودند، دارای ردیف بودجه شدند. فقدان این بودجه در سال‌های پیش معضل بزرگی را برای ما درست کرده بود. امسال برای اولین بار ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی راه‌های روستایی در سند بودجه دیده شده است.

وی ادامه داد: سند توسعه راه‌های روستایی را تهیه کرده و ۱۵ هزار کیلومتر راه روستایی با اولویت یک را استخراج کردیم، برای آنکه بتوانیم عدالت منطقه‌ای و توازن در توسعه را محقق کنیم. فرض ما بر این این بود که در کشور روستای بالای ۵۰ خانوار بدون راه آسفالت وجود ندارد. اما در این مطالعات روستاهایی را کشف کردیم که بالای ۱۰۰ یا ۲۰۰ خانوار جمعیت دارند، اما از راه آسفالت برخوردار نیستند. احداث راه برای این روستاها در اولویت قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این سند برنامه را به همه استانداران ابلاغ کرده‌ام و در آن اقداماتی که باید انجام شود و بودجه‌ای که تخصیص داده شده، مشخص است. امیدواریم پایان سال ۱۴۰۱ پایان تبعیض و محرومیت باشد. امیدواریم تا پایان ۱۴۰۱ کسانی که این برنامه را انجام می دهند این راه‌ها را احداث کنند که شاهد راه ایمن برای کسانی باشیم که تاکنون از راه محروم بوده اند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار