چاپ کد خبر: 51143
29 فروردین 1400

جزئیات وقوع زلزله شدید در گناوه استان بوشهر

زلزله 3

زلزله شدید گناوه  را لرزاند.
به گزارش اول فارس، دقایقی پیش ، یکشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۰، زلزله نسبتاً شدید با شدت ۵/۹ ریشتر گناوه در استان بوشهر را لرزاند. این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در ساعت۱۱/۱۱ روز ۲۹ فروردین رخ داد. مردم این شهر سراسیمه از منازل و اماکن خارج شدند.

یک مقام مطلع در استانداری بوشهر با اعلام خبر وقوع زلزله در گناوه به اول فارس گفت :گروه های ارزیاب در حال بررسی میدانی وضعیت در گناوه هستند.

 گزارشات حاکی است کانون زلزله ساحل گناوه بوده است.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که در استان‌های همجوار نیز احساس شد.

همچنین پس لرزه ای دیگری به قدرت ۴.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری حوالی بندر گناوه  رخ داد.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اثر وقوع این زمین‌لرزه‌ پنج تیم ارزیاب به محل حادثه اعزام شده است.

دانیال اسفندیاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه در این ارتباط گفت: هنوز گزارشی از خسارت های احتمالی به دست ما نرسیده اما بخشدار مرکزی و دهیاران برای بررسی میزان خسارت گروه هایی را به روستاهای مختلف فرستاده اند.

او ادامه داد: با توجه به شدت زلزله به نظر می رسد که برخی خانه های قدیمی روستایی آسیب دیده باشند

به گزارش اول فارس این زلزله در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد و شیراز هم احساس شد.

زلزله بوشهر

غلامرضا حاجیانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر  با بیان اینکه پس از وقوغ زلزله ۵.۹ ریشتر تیم‌های امدادی به مناطق مختلف گناوه اعزام شدند اظهار داشت: ۱۲ تیم ارزیاب و امداد رسانی هلال احمر به روستاهای شهرستان گناوه و دیلم اعزام شدند.

وی، با بیان اینکه ۱۰ روستای گناوه متاثر از زلزله ۵.۹ ریشتر شدند گفت: روستاهای محمد صالحی، گمارون، چم‌شهاب، فخرآوری و دیگر مناطق گناوه و بخشی از دیلم متاثر از زمین‌لرزه شدند که تخریب دیوار ، ترک خوردگی منازل و ریزش آوار گزارش شده است.

وی، با بیان اینکه زمین لرزه ۵.۹ ریشتر در جنوب شرقی گناوه بیشتر خسارت زده گفت: برای اسکان اضطراری، امکانات و تجهیزات لازم فراهم شده است در صورت نیاز این عملیات انجام می‌شود.

مصدومیت ۵ نفر تاکنون

قوسیان مقدم سخنگوی هلال احمر گفت: زلزله ۵.۹ ریشتری در بوشهر تاکنون ۵ مصدوم داشته است که ۴ نفر در گناوه و یک نفر هم در دیلم آسیب دیده‌اند.

محمدحسن قوسیان مقدم روز یکشنبه با ارائه جدیدترین گزارش اعلامی از سوی گروه های ارزیاب هلال احمر اعزامی به منطقه زلزله زده گناوه اظهار داشت: در این گزارش میدانی تخریب و ترک خوردگی دیوارهای منازل گزارش شده و ۵۲۰۰ تخته چادر آماده است تا در صورت نیاز توزیع شود که تاکنون ۲۰۰ تخته چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده است.
وی ادامه داد: ۲۱ روستا با ۴۵۵۳ نفر شامل ۱۱۷۹ خانوار تحت تاثیر هستند.
سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود: آماده باش ۳۸۵ نیروی عملیاتی شامل ۷۷ تیم، ۱۵ پایگاه، ۱۰ شعبه و دفاتر نمایندگی در استان بوشهر آماده باش ۳۸۵ نیروی عملیاتی انجام شده است. 
قوسیان مقدم توضیح داد: آماده باش ۶۰۷ نیروی عملیاتی در قالب ۸۱ تیم در کهگیلویه و بویراحمد، آماده باش ۱۶۶۳ نیروی عملیاتی در قالب ۱۶۵ تیم در استان خوزستان، آماده باش ۶۱۲ نیروی عملیاتب شامل ۹۰ تیم و به طور کلی بیش از ۳۲۶۰ نیروی عملیاتی در قالب ۴۱۳ تیم آماده باش هستند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار