چاپ کد خبر: 82330
9 اردیبهشت 1401

پاسخ عجیب شرکت کننده دورهمی به:سوغات معروف لار چیست؟

 در این گزارش پاسخ عجیب شرکت کننده گروه فاطمه گودرزی در مسابقه دورهمی به سوال مهران مدیری در مورد: سوغات معروف لار چیست؟ را ببینید:
سری جدید مسابقه دورهمی  چهارشنبه تا جمعه ساعت ۲۳ به روی آنتن می رود.
این برنامه با اجرای مهران مدیری با دعوت از چهره های شناخته شده، هنرمندان و ورزشکاران با رویکردی جدید و نگاهی متفاوت تولید  و پخش شده است.

مسقطی لاری یک نوع حلوا است که به عنوان شیرینی یا دسر مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً مسقطی را از نشاسته، گلاب، شکر، هل، انواع مغز (گردو، بادام و فندق) زعفران و ترکیبات دیگر تهیه می‌کنند که مزه خوشایند و خاطره‌انگیزی به همراه دارد و دسر خوبی برای مهمانی‌ها و اعیاد خواهد بود. این نوع شیرینی یکی از سوغاتی‌های مهم شهر لار محسوب می‌شود.

حلوا مسقطی لاری انواع متفاوتی دارد که با تغییر یک ترکیب، نوع مسقطی نیز تغییر می‌کند. برخی از مسقطی‌ها نیز حاوی زعفران، برخی حاوی ژله، برخی حاوی گردو، برخی حاوی میوه و ترکیبات دیگر هستند که همین مسئله باعث تغییر مزه و رنگ آن نیز می‌شود.

مسقطی لاری

حلوای مسقطی لاری شامل ویتامین A، B، C و E است. همچنین حلوای مسقطی لاری حاوی مقداری کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فسفر، زینک، منیزیم، آهن، کلسیم، پروتئین، منگنز، اسیدهای چرب مفید همچون امگا۳، سلنیوم، گلوکز و… است. به بیان دیگر تمام این ترکیبات برای بدن ضروری و مفید هستند.

در واقع تمام این ترکیبات به افزایش انرژی بدن، تقویت حافظه، بهبود درد استخوان‌ها و آرتروز، درمان افسردگی، درمان و کاهش استرس و اضطراب، درمان و بهبود کم‌خونی، سلامت مو و پوست و… کمک بسزایی می‌کند. در صورتی که می‌خواهید قند، شکر، شکلات، آب‌نبات و تنقلات پرضرر و پرچرب را از برنامه غذایی خود حذف کنید، در خرید مسقطی لاری یا تهیه آن در خانه تردید نکنید، چرا که خواص آن برای بدن بی‌شمار است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

علی افشار جمعه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

سلام خانم فاطمه گودزری بازنشسته شدی برو زادگاهت زندگی کن آنجا خوش وآب هواست

آخرین اخبار