چاپ کد خبر: 83778
26 اردیبهشت 1401

پیش بینی وضعیت جوی استان فارس و دیگر استانهای کشور تا روز جمعه

با انتقال توده گرد و خاک تشکیل شده بر روی کشور‌های عراق و سوریه به کشور، آسمان مناطقی از نیمه غربی و مرکز کشور غبار آلود خواهد بود.

هواشناسی 3
امروز در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، شمال زنجان، قزوین، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

از روز سه‌شنبه تا جمعه با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور، در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های البرز و تهران و همچنین برخی نقاط سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

بر اساس پیش بینی هواشناسی امروز در جنوب شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک اتفاق می‌افتد.

با انتقال توده گرد و خاک تشکیل شده بر روی کشور‌های عراق و سوریه به کشور، طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه آسمان مناطقی از نیمه غربی و مرکز کشور غبار آلود خواهد بود.

طی این مدت در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، تهران، قزوین، البرز، اصفهان، اردبیل و قم وزش باد شدید تا بسیار شدید، خیزش گرد و خا‌ک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

از اواخر روز سه شنبه تا پنج‌شنبه در نیمه شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه و سه‌شنبه دریای خزر و از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود.


گرد و غبار ، باز هم آسمان فارس را فرا گرفت .
هواشناسی استان فارس اعلام کرد: آسمان استان امروز صاف همراه با وزش باد، بعدازظهر گرد و غبار بیشتر در نواحی شمالی، غربی و مرکز است.
آسمان استان فردا سه شنبه صاف همراه با وزش باد (گا‌هی شدید) و گردو غبار بیشتر در نواحی شمالی، غربی و مرکز است.

با بررسی نقشه‌های کنونی، آسمان استان فارس صاف در بعد از ظهر‌ها وزش باد، و در نواحی شمالی، مرکزی و غربی همراه با گرد و غبار است.

در این گزارش آمده است: کمینه دمای امروز استان: صفاشهر با ۴ درجه بالای صفر و بیشینه دمای دیروز استان: لامرد، خشت و مهر با ۴۰ درجه بالای صفر بوده است.

کمینه دمای امروز شیراز: ۱۲ درجه بالای صفر و بیشینه دمای دیروز شیراز: ۳۰ درجه بالای صفر بوده است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار