پرداخت تسهیلات به بافندگان فرش دستباف

بافندگان فرش دستباف، تسهیلات بانکی در قالب مشاغل خانگی و تسهیلات روستایی دریافت کردند.

پرداخت تسهیلات به بافندگان فرش دستباف
به گزارش اول فارس ، رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: امسال به هزار و ۲۰۰ متقاضی تولید کننده فرش دستباف به مبلغ هر نفر ۱۰۰ میلیون ریال در قالب مشاغل خانگی به تسهیلات اعطاء شده است.
افراسیابی افزود: کارمزد این تسهیلات ۴ درصد است که به صورت ۵ ساله و با اقساط ۲۰۰ هزار تومن باز پرداخت می‌شود.
وی بیان کرد: بافندگان تک بافت که در منازل خود فرش دستباف تولید می‌کنند و تولیدکنندگان دارای پراونه تولید فرش دستباف متمرکز و غیرمتمرکز از جمله دریافت کنندگان تسهیلات مشاغل خانگی و اشتغال پایدار روستایی هستند.
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: این تسهیلات با هدف حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف پرداخت شده است.
وی افزود: امسال به ۱۰۱ پرونده بافندگان فرش یا برپا کنندگان کارگاه، ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده است.
افراسیابی اظهار کرد: طرح اشتغال پایدار روستایی مصوبه دولت است و متقاضیان در سامانه کارا ثبت نام می‌کنند و پس از تشکیل پرونده به بانک معرفی می‌شوند.
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس تاکید کرد: باز پرداخت این وام با مبالغ متفاوت با یکسال تنفس به صورت ۵ ساله و با کارمزد چهار در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
بیش از ۷۰ هزار بافنده فرش دستباف در استان فارس بیش از ۳۴۰ هزار متر مربع انواع دست بافته‌ها را تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار