چاپ کد خبر: 26667
5 اردیبهشت 1399

پرداخت مطالبات پزشکان خانواده در فارس

به گزارش اول فارس، مدیرکل بیمه سلامت استان فارس گفت: پرداخت مطالبات سال ٩٨ پزشکان خانواده شهری تا آذر ماه تسویه شده است.
فرهاد لطفی افزود: مطالبات دی و بهمن ماه نیز ٨٠ درصد به صورت علی الحساب پرداخت شده است. در صورت ارائه اطلاعات از سوی پزشکان سایر مطالبات نیز به طور کامل تسویه خواهد شد.

پرداخت مطالبات پزشکان خانواده در فارس
وی ادامه داد: مطالبات پزشکان خانواده روستایی نیز تا شهریور ماه به طور کامل تسویه شده و مطالبات ۶ ماهه دوم نیز ٨٠ درصد به صورت الحساب پرداخت شده است و درآینده‌ای نزدیک سایرمطالبات نیز پرداخت خواهد شد.
مدیر کل بیمه سلامت استان فارس گفت: هزار و ٢٠٠ پزشک خانواده شهری طرف قرارداد با این اداره کل هستند.
وی افزود: جمعیت استان بیش از ۴ میلیون و ٨۵٠ هزار نفراست که بیش از یک میلیون و ٧٠٠ هزار نفر تحت پوشش پزشک خانواده روستایی و بیش از یک میلیون و ١٠٠ هزار نفر نیز تحت پوشش پزشک خانواده شهری قرار دارند.
به گفته لطفی، بیش از ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت ایران هستند.
مدیرکل بیمه سلامت استان فارس با اشاره به اینکه مطالبات بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی تا آبان ماه ٩٨ به طور کامل تسویه شده است، گفت: مطالبات داروخانه‌های خصوصی استان یعنی بیش از ٧۵٠ داروخانه طرف قرارداد تا دی ماه ٩٨ به طور کامل تسویه شده است.
وی با بیان اینکه مطالبات بیمارستان‌های غیر دانشگاهی تا آبان ماه به طور کامل تسویه شده است، افزود: مطالبات آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی ها، فیزیوتراپی ها، مطب‌ها و درمانگاه‌های طرف قرارداد تا دی ماه ٩٨ به طور کامل تسویه شده است و به زودی مطالبات بهمن پرداخت خواهد شد.
لطفی ادامه داد: همچنین مطالبات دفاتر پیشخوان طرف قرارداد تا بهمن ماه به طور کامل تسویه شده است.
وی گفت: بیش از ٨٠ درصد مطالبات ٣ ماهه دانشگاه‌های دولتی در سال ٩٧ با اعتباری بیش از ١۴۶ میلیارد تومان در چند روز گذشته پرداخت شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان فارس بیان کرد: به طور متوسط ماهانه ٣ میلیارد تومان به بیمه شدگان استان بابت دریافت خدمت از مراکز غیرطرف قرارداد از طریق واحد خسارت متفرقه پرداخت می‌شود که تنها ٣ ماه پایانی ٩٨ سال باقی مانده است.
به گفته وی، براساس قانون سازمان بیمه سلامت ایران، ۴ ماه برای بررسی اسناد و پرداخت خسارت متفرقه فرصت دارد.
لطفی در پایان به سامانه ١۶۶۶ اشاره کرد و گفت: پزشکانی که دراستخدام سازمان بیمه سلامت ایران دراستان‌ها هستند به صورت شبانه روزی به مردم کشور در زمینه بیماری کرونا مشاوره می‌دهند.
وی ادامه داد: همچنین خط تلفن گویا به شماره ٣٢١١١١١٨ برای مردم استان فارس به منظور گزارش و پیگیری شکایات اختصاص داده شده است.

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار