چاپ کد خبر: 35950
10 مهر 1399

پرداخت وام و تسهیلات بدون کارمزد به مدافعان سلامت

 مدافعان سلامت وام بدون کارمزد دریافت می‌کنند

به منظور تکریم و قدردانی از مدافعان سلامت بین ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران و سازمان اقتصاد اسلامی ایران تفاهم نامه‌ای مبنی بر ارائه تسهیلات برای دریافت وام بدون کارمزد به کادر درمان امضاء شد.

به گزارش اول فارس، دکتر علیرضا زالی امروز پنجشنبه در نشستی که باحضور اعضای هیئت مدیره سازمان اقتصاد اسلامی ایران و جمعی از مسئولان برگزار شد، امضای این تفاهم نامه را اقدامی ارزشمند برای قدردانی از زحمات مدافعان سلامت عنوان کرد.

زالی با بیان اینکه سازمان اقتصاد اسلامی همواره در فقرزدایی با اتکا به ارزش‌های انقلاب اسلامی پیشتاز بوده است، از امضای این تفاهم نامه برای تکریم از مدافعان سلامت به عنوان فرزندان برومند کشور که از پیشقراولان نبرد با کرونا هستند، ابراز خرسندی کرد.

وی ضمن با ارزش خواندن اقدام سازمان اقتصاد اسلامی، اظهار کرد: همه نهادهای سیاسی، اجرایی و اجتماعی کشور میتوانند با تاثی از سازمان اقتصاد اسلامی در مسیر تکریم و حمایت از مدافعان سلامت گام بردارند.

زالی همچنین با اشاره به تقارن روز امضای این تفاهم نامه با روز سالمند، جایگاه برجسته سالمندان در فرهنگ اسلامی و ایرانی را یادآور شد.

وی همچنین با بیان اینکه بیش از هشت ماه از مبارزه جهادگران سلامت با ویروس کرونا می‌گذرد، گفت: امضای این تفاهم نامه می‌تواند به جبران بخشی از زحمات مدافعان سلامت بپردازد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، ضمن تشکر از سازمان اقتصاد اسلامی، ابراز امیدواری کرد که در سایه امضای این تفاهم نامه شاهد برنامه‌های تشویقی دیگری برای جامعه عالی قدر کادر درمان باشیم.

در بخش دیگری از این نشست، علاءالدین میرمحمد صادقی  رییس هیئت مدیره سازمان اقتصاد اسلامی ضمن آرزوی سلامت و رفع بلا برای مردم کشور و جامعه اسلامی از زحمات ارزشمند کادر درمان قدردانی کرد.

وی همکاری با جهادگران سلامت را وظیفه این سازمان دانست و یادآور شد:  از ابتدای تاسیس این سازمان تا کنون بیش از ده ها هزار نفر از این سازمان بهره گرفته‌اند و این سازمان در ارائه خدمت به کشور توفیقات زیادی داشته است.

در ادامه عبداله فرجی مدیر عامل سازمان اقتصاد اسلامی نیز با بیان اینکه طبق این تفاهم نامه ۸ هزار نفر از کادر درمان وامی به مبلغ ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد دریافت می‌کنند، هدف این سازمان را ترویج وام قرض الحسنه ذکر کرد.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر هزار صندوق قرض الحسنه تحت نظارت این سازمان در حال فعالیت‌اند، توضیح داد: سازمان اقتصاد اسلامی، در مرحله اول آمادگی پرداخت ۵ هزار وام به کادر درمان را دارد، همچنین با اعلام آمادگی چند صندوق تحت نظارت این سازمان در تهران، تعداد این وام ها به ۸ هزار می رسد.

مدیر عامل سازمان اقتصاد اسلامی در پایان ضمن قدردانی از یکایک کادر درمان که برای مقابله با ویروس کرونا تلاش می‌کنند، برای تمامی آنان آرزوی سعادت، سلامت و توفیق کرد.

در ادامه  علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ضمن اشاره به فداکاری ها و زحمات خالصانه کادر درمان، از آنان قدردانی کرد و اقدام سازمان اقتصاد اسلامی را گامی ارزشمند در مسیر تکریم از مدافعان سلامت عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،در بخش دیگری از این نشست، به منظور تجلیل از مدافعان سلامت به دکتر زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا و ۱۵ نفر از کادر درمان به نیابت از تمامی جهادگران سلامت لوح تقدیر اهدا شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار