چاپ کد خبر: 66162
11 شهریور 1400

پرداخت وام ۳ میلیارد ریالی قرض الحسنه به زنان روستایی در استان فارس

هدایت رحیمی تعاون روستایی

 به گزارش اول فارس به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان فارس، هدایت رحیمی مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت:  کارآفرینی در مناطق روستایی، به ویژه در بین زنان روستایی میتواند برطرف کننده بسیاری از چالش‌ها ازجمله بیکاری باشد افزود:با امضاء تفاهم‌نامه‌ای با دفتر امور بانوان استانداری وام سه میلیارد ریالی در قالب وام قرض الحسنه روستایی (اشتغالزایی)با معرفی اعضاء شرکت‌های زنان روستایی به استانداری و بر اساس نوع کارآفرینی، اختصاص و به هر عضو بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال از طریق بانک ملی پرداخت شد.

به گفته‌ وی همچنین با انعقاد تفاهم نامه فی‌مابین اتحادیه زنان روستایی فارس و کمیته امداد امام خمینی، زنان کارآفرین روستایی عضو شرکت‌های تحت پوشش می‌توانند وام‌ بدون سود از کمیته امداد دریافت کنند.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: زنان روستایی نقش اساسی در ابعادمختف اقتصاد روستایی اعم از تولید مواد غذایی، فرهنگی و معنوی ایفا می‌کنند و یکی از بهترین راهکارهای مناسب در هم‌افزایی مهارت‌های زنان روستایی، عضویت در شرکت های تعاون روستایی زنان می باشد در همین راستا درگاه‌های فروش محصولات تولیدی بانوان در دیجی کالا و با سلام ایجاد شد.

هدایت رحیمی افزود: اتحادیه زنان روستایی استان فارس با بیش از ۴۵۰۰ نفر عضو از سال ۱۳۹۸ در قالب تشکل فعال در استان فارس شروع به فعالیت نموده و اقدامات موثری در مدیریت اشتغال زنان روستایی داشته است.
رحیمی ادامه داد: در طرح معیشتی زنان روستایی تعداد ۸هزار قطعه مرغ بومی ۲۱ روزه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال بین زنان روستایی توزیع شده که به هر خانوار روستایی تعداد ۱۰۰ مرغ تعلق گرفت.

وی در ادامه، با تاکید بر اجرای این طرح در جهت کمک به اقتصاد خانوداه روستایی، بیان داشت:  طی برآورد انجام شده از سرانه مصرف تخم مرغ در هر خانواده روستایی، نیمی از تخم مرغ‌های تولیدی این طرح می تواند، خانواده روستایی را از تامین و خرید تخم مرغ خودکفا کند و نیمه دیگرآن برای خوراک هزینه و تداوم داشته باشد.

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

jalil جمعه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۳۳

از ۳میلیارد رفت ۵۰الی ۱۰۰میلیون بعد ۱ماه هست میگید وام اشتغال کمیته شده ۱۰۰الی ۸۰ میلیون بعدش تحقیقاتی هم بکنید ببیند راسته یا اونم این‌قدر اون ور این ورت میکنن خودت پیشمون میشی هر چی میرم

۰ناصر جمعه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱:۱۳

لطفا فال نگیرید چونکه اول هفتخوان خشک بدون پنیر آخر هفته سر کوچه برای کذایی لطفا فال نگیرید ما چند سال همین شکل زندگی کردیم متشکرم

آخرین اخبار