چاپ کد خبر: 34689
10 شهریور 1399

پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا پایان شهریور ماه

آموزش و پرورش خوزستان در بخش عشایر با کمبود نیرو روبه‌رو است- اخبار استانها  تسنیم - Tasnim

به گزارش اول فارس، وزیر آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی روز دوشنبه در چهارمین نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد،  درباره پاداش پایان خدمت فرهنگیان اظهار داشت: پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا پایان شهریور ماه پرداخت می شود.

حاجی میرزایی  همچنین درباره تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار داشت: امسال برای تامین نیروی انسانی گام های بزرگی برداشته شد و ۲۰ هزار نفر ظرفیت به دانشگاه فرهنگیان داده شد. ۲۸ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ جذب می شوند.

وی همچنین درباره کمیته اقتصادی آموزش و پرورش اظهار داشت: موضوع اقتصاد این وزارتخانه مهم و پیچیده است. یکی از ماموریت های این کمیته رسیدگی به صندوق ذخیره فرهنگیان و تصمیم گیری درباره وضعیت سهم فرهنگیان بود که در این راستا در ماه های اخیر ۴۴۰ میلیارد تومان از مطالبات دولت وصول شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: سود سال ۹۸ به میزان هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که برای توزیع میان اعضای صندوق برنامه ریزی شده است. همچنین برای ارزش دارایی های آنها تصمیم گیری شد.

حاجی میرزایی ادامه داد: به منظور واگذاری هولدینگ های مهم سرمایه گذاری و مالی و انرژی صندوق ذخیره فرهنگیان و عرضه به بازار بورس تصمیم گیری شد و مقدمات اجرایی آن در حال انجام است. درباره دارایی های آموزش و پرورش با تنگناهای قانونی مواجه بودیم که بررسی شد و ۹۵ نقطه مشخص شده و قرار است که اقداماتی موثری در این خصوص صورت گیرد.

وی همچنین درباره رایگان شدن اینترنت در فضای شاد اظهار داشت: ستاد ملی مبارزه با کرونا به کمیته‌ای متشکل از وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی و آموزش و پرورش ماموریت داده که این موضوع را بررسی کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیشنهاد شده یک سوم هزینه اینترنت استفاده از شبکه شاد پرداخت شود که البته قابل تجدید نظر است و امید است به زودی تصمیم گیری لازم برای هزینه های مربوط به شاد انجام شود.

حاجی میرزایی درباره ارائه تبلت های دانش آموزی گفت: برای ارائه تبلت ارزان کارهایی انجام شد، اما امکان واردات کم است و تامین منابع مالی مشکلاتی دارد و تولید داخل هم کافی نیست. تعدادی از دانش آموزان که به تلفن هوشمند دسترسی ندارند به طرق دیگری تحصیل آنها را جبران می کنیم که با مشکل مواجه نشوند.

وی خاطرنشان کرد: برای استفاده از پلتفرم های دیگر در موضوع آموزش مجازی چارچوبی تهیه شده است. در بخش غیردولتی این چارچوب نشان می دهد چطور مدارس می توانند از قالب های مکملی بهره مند شوند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: آموزش رسمی از طریق بستر شبکه شاد پیش می رود. ظرفیت شبکه شاد هم توسعه پیدا کرده  است، اما برای آموزش تکمیلی اگر قرار باشد مدرسه از پلتفرم دیگری استفاده کنند، باید در چارچوب مشخص باشد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محمدحسین کلاته چهارشنبه , ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸

سلام من بهمن ماه هزاروسیصدونودونه بازنشست شدم ایاپاش من هم همین شهریورپرداخت میشود چون تادهم تیرماه چهارصداستمراردادم اطفا راهنمایی کنید ممنونم

آخرین اخبار