چاپ کد خبر: 38669
3 آذر 1399

پرواز مرغ در بازار شیراز با قیمت بیسابقه ۳۲۴۰۰ تومان و خودداری مردم از خرید

قیمت مرغ در شیراز

قیمت مرغ در بازار شیراز امروز با بالاترین حد خود در چند ماه اخیر رسیده و هر کیلو گوشت مرغ گرم در فروشگاه‌ها ۳۲ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه می‌شود.

تسنیم :  در چند وقت اخیر قیمت گوشت مرغ سیر صعودی داشته و ظاهرا اقداماتی که برای کنترل بازار این کالا انجام شده کارگشا نبوده تا جایی که امروز با بالاترین حد خود در چند ماه اخیر رسیده است و هر کیلو گوشت مرغ گرم در فروشگاه‌های شیراز ۳۲ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

مرغ در فروشگاه‌ها هست اما خریدار ندارد

منصور نجفی رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم مرغ‌فروشان شیراز  با بیان اینکه در حال حاضر که گوشت مرغ گران شده وضعیت فروش ما اصلا خوب نیست. مرغ در فروشگاه‌ها هست اما خریدار ندارد می‌گوید: قبلا مردم یک مرغ را به قیمت ۳۰ هزار تومان می‌خریدند اما امروز باید یک مرغ را بالای ۶۰ هزار تومان بخرند کاملا واضح است که این گرانی سبب کاهش تقاضا شده است.

وی با بیان اینکه اگر مرغ ارزان شود به نفع ما فروشندگان است زیرا مردم توان خریدشان بیشتر می‌شود و بازار ما رونق می‌گیرد، می‌افزاید: این گرانی مرغ و دیگر کالاها در حالی رخ داده که مردم از نظر درآمدی تغییری نداشتند درآمد مردم همان درآمد قبل است اما اجناس هر روز گران‌تر می‌شود و مردم مجبورند از سبد مصرفی خود بکاهند.

کاهش جوجه‌ریزی مسبب نوسانات کنونی قیمت مرغ

صمد رنجبری مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه مهرماه به دلیل مشکلی که در توزیع نهاده‌ها رخ داد در کل کشور کاهش جوجه‌ریزی داشتیم و به همین دلیل نیز در چند روز اخیر وقفه‌ای در تولید مرغ اتفاق افتاده است، می‌گوید: طبق اعلام ستاد تنظیم بازار جوجه‌ریزی در مهرماه از ۱۱۰ میلیون قطعه به ۹۳ میلیون قطعه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه این کاهش جوجه‌ریزی در چند روز اخیر خودش را نشان داده و این نوسانات قیمت ناشی از کمبود عرضه است، می‌افزاید: پیش‌بینی می‌شود که تا ده روز آینده این نوسانات قیمت ادامه داشته باشد.

توزیع روزانه ۱۰۰ تن مرغ منجمد در فارس

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه به دنبال این هستیم که با توزیع مرغ منجمد کمبود عرضه را جبران کنیم و در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام و طیور در حال توزیع مرغ منجمد در بازار است، می‌گوید: روزانه ۱۰۰ تن مرغ منجمد به قیمت هر کیلو ۱۵ هزار تومان در بازار فارس توزیع می‌شود.(توضیح: البته  این سازمان تاکنون  لیست مراکز توزیع مرغ منجمد در شیراز یا سایر شهرها را اطلاع رسانی نکرده است )

رنجبری با بیان اینکه قیمت کنونی مرغ قابل قبول نیست و باید کاهش پیدا کند، می‌افزاید: این مرغی که در حال حاضر با قیمت بالا در بازار عرضه می‌شود مهرماه در شرایطی تولید شده که به دلیل کمبود نهاده‌ها هزینه‌های تولید بالا رفته بود ولی مرغی که امروز با نهاده دولتی در حال تولید است باید با قیمت کمتر در بازار عرضه شود.

کاهش قدرت خرید مردم تهدیدی برای آینده تولید مرغ

وی با بیان اینکه متاسفانه قدرت خرید مردم پایین آمده و مصرف سرانه مرغ کم شده است، می‌گوید: توصیه ما به مرغداران این است که کاری نکنند که مصرف از این چیزی که هست کمتر شود و قدرت خرید مردم کم شود زیرا این تهدیدی برای تولید مرغ است و آینده تولید را با مشکل مواجه می‌کند.  

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس می‌افزاید: ستاد تنظیم بازار باید تدبیر لازم را داشته باشد و با این وضعیت قیمت نهاده‌ها قیمت مصوب جدید تعیین و مشخص کند که مرغدار به چه قیمتی مرغ را تحویل دهد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

حسن دوشنبه , ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

از یه طرف جوجه ها رو معدوم میکنید از یه طرف میگید جوجه ریزی کمه؟

حسن دوشنبه , ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹

خدا را شکر ۵۰ سال از عمرمان گذشت چیزی ندیدیم مهم نیست بقیش هم به جهنم

آخرین اخبار