چاپ کد خبر: 77114
15 اسفند 1400

پروانه این گروه از پزشکان تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ باطل می‌شود

نمایندگان مجلس تمام صاحبان مشاغل پزشکی را مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی کردند و پروانه پزشکی (اشتغال) مستنکفان از اجرای این حکم لغو می‌شود.

مطلب

به گزارش اول فارس به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند (و) و جز (۱) بند (ح) تبصره (۶) ماده واحده لایحه مذکور موافقت کردند.

در بند (و) تبصره (۶) ماده واحده لایحه آمده است:
فهرست مواد اولیه، قطعات و کالا‌های فوق‌الذکر حداکثر دوماه پس از ابلاغ این قانون، توسط سازمان حفاظت محیط زیست تعیین و اعلام می‌شود. تولیدکنندگان و واردکنندگانی که با تأیید سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به بازیافت پسماند حاصل از مواد اولیه، قطعات و کالا‌های خود اقدام نموده‌اند، مشمول این عوارض نمی‌شوند.

منابع وصولی تا سقف ده هزار میلیارد (۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل ردیف شماره ۳۸-۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازیافت پسماند‌های حاصل از کالا‌های مزبور (ایجاد تأسیسات منطقه-ای تبدیل پسماند به مواد و انرژی) با اولویت مشارکت بخش خصوصی و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست مصرف شود. دستورالعمل شناسایی نحوه رسیدگی و تشخیص مطالبه و وصول توسط سازمان امور مالیاتی کشور تهیه و پس از تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی ابلاغ می‌شود.

در بند جز (۲) بند (ح) تبصره (۶) ماده واحده لایحه آمده است:
– کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی و فروشندگان تجهیزات پزشکی که پروانه کار آن‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا سازمان نظام پزشکی ایران صادر میشود و کلیه اشخاص شاغل در کسب و کار‌های حقوقی اعم از وکالت و مشاوره حقوقی و خانواده، مکلفند از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.
مستنکفین از اجرای این حکم حسب مورد و براساس دستورالعملی که حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور) با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه می‌شود به پرداخت جریمه یا لغو پروانه پزشکی یا لغو پروانه اشتغال محکوم می‌شود.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

بنده خدا دوشنبه , ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰

واقعاً مجازات کارشناسانه و هوشمندانه هست ، فقط مواظب باشید نظر نخورید.
آخه آدم حسابی ، از کی تا حالا پزشکان خصوصی بعد از تعطیلات سریع سر کارشان حاضر شدند؟
تا آنجا که دیده شده از اسفند ماه سفر خارج شروع و تا اردیبهشت ادامه دارد . حالا شما اون زمانی که پزشکان تعطیلات هستند اجازه طبابت نمی دهید؟
???

آخرین اخبار