چاپ کد خبر: 49226
9 فروردین 1400

پر شدن بیمارستان های مرجع کرونای استان فارس از مبتلایان جدید

کرونای انگلیسی در استان فارس new
دکتر «مهرزاد لطفی» گفت: با تکمیل ظرفیت ۲ بیمارستان مرجع کرونا در فارس، آژیر خطر شیوع کرونا در استان مجددا به صدا درآمده است.

اخبار استان فارس|شیراز :  به گزارش اول فارس «مهرزاد لطفی»، امروز (دوشنبه ۹ فروردین) در دویست و نود و یکمین نشست ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با تکمیل ظرفیت ۲ بیمارستان مرجع کرونا در فارس، آژیر خطر شیوع کرونا در استان فارس مجددا به صدا درآمده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: شرایط فعلی کرونا به معنای ورود دوباره به بحران و پیک جدید بیماری است و لازم است تا از تمام ظرفیت تخت های بیمارستانی استان برای ایجاد آمادگی لازم استفاده شود.

دکتر «مهرزاد لطفی» اضافه کرد: در روزهای اخیر شاهد افزایش قابل توجه ورودی به بیمارستان های فارس بوده ایم و سهل انگاری های عمومی در رعایت اصول بهداشتی، انجام سفرهای غیرضروری و دورهمی های خانوادگی موجب افزایش انتقال کرونا شده است.

لطفی با تقدیر از پیشتازی فارس در انجام واکسیناسیون کرونا بیان کرد: واکسیناسیون گروه های هدف در فارس موجب قرار گرفتن این استان در بالاترین جایگاه کشور شده است و تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت استان فارس قابل تقیر است.

وی ادامه داد: لازم است تا فرمانداران و مسوولان شهرستان های دارای وضعیت قرمز و نارنجی کرونا خواست با شبکه های بهداشت و درمان استان همکاری کامل داشته باشند تا بیماری بهتر کنترل شود.

دکتر «مهرزاد لطفی» اضافه کرد: آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان فارس در ایام نوروز فعالیت مستمر داشته اند و شناسایی به هنگام مبتلایان در اثربخش بودن روند درمان و انجام قرنطینه و … نقش موثری داشته است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار