چاپ کد خبر: 91711
17 مرداد 1401

پزشکان مطرح در حال مهاجرت از کشور هستند

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران گفت: سال گذشته بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ پزشک، گواهی نامه حسن کار جهت مهاجرت را از سازمان نظام پزشکی دریافت کردند.

پزشک
علی سالاریان گفت: سال گذشته حدود چهار هزار پزشک گواهی نامه حسن کار جهت مهاجرت را دریافت کردند. در برخی از ماه های سال گذشته بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ پزشک نامه حسن کار را از سازمان نظام پزشکی دریافت کردند لذا پزشکان عمومی تا فوق تخصص نیز اقدام به دریافت این گواهی نامه کرده اند.

به گفته وی متاسفانه به دلیل مسائل مالی پزشکان شاخص در حال مهاجرت از کشور هستند زیرا حقوقشان کفایت حداقل یک زندگی متوسط را نمی دهد. پزشکانی در مناطق محروم و دور افتاده با حقوق کم مشغول به کار هستند در صورتی که همین پزشک می تواند در یک کشور دیگر از حقوق خوبی برخوردار باشد.

او افزود: باید در زمینه نخبگان سیاست های مناسبی در نظر گرفته شود. پزشکی شغلی سخت و پر مسئولیت است و باید در زمینه نگهداشت نخبگان اقدامات بهتری صورت گیرد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران گفت: نیاز کشور به پزشکان خارجی برطرف شده است  و در حال حاضر اعزام بیماران به خارج از کشور جهت درمان به دلیل پیشرفت زیاد در حوزه پزشکی از بین رفته است.

او گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط کشور برخی از پزشکان اقدام به مهاجرت به کشورهای دیگر کرده اند تا شرایط شغلی بهتر و امکانات مناسب تری نصیبشان شود.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار