چاپ کد خبر: 75396
30 بهمن 1400

پس از ۲۰۰ روز شهردار شیراز استیضاح می شود؟

سخنگوی شورا می‌گوید: انتصابات شهردار مطلوب اعضای شورا نیست چرا که این افراد در سنوات گذشته هم مشغول به فعالیت بوده‌اند.

ایلنا-شیراز:  نیمی از اعضای شورای ششم شهر شیراز در همین مدت اندک، به‌شکل علنی، علیه منتخب ۶ ماه پیش خود موضع گرفته و تلویحا او را به استیضاح تهدید می‌کنند.اما علت نارضایتی شورا از همراه پیشین و منتخب دیروز خود چیست؟ و آیا باید منتظر بود که ساکن جدید ساختمان شهرداری شیراز به دست همراهان سابق برکنار شود؟

قطعا عملکرد شهردار شیراز تاکنون راضی نبوده است

اسکندری رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز معتقد است: عملکرد شهرداری بسیار پایین‌تر از انتظارات شورا است که این مهم سبب اعتراض اکثر اعضا شورا شده و اعضا هر هفته این اعتراض را در نطق های پیش از دستور اعلام می کنند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز با بیان اینکه زمانی که شورای شهر در مرداد ماه سال جاری فعالیتش را آغاز کرد تا انتخاب شهردار در یک دوره گذار قرار داشت، می گوید: بعد از روی کار آمدن شهردار شیراز مدتی هم زمان گذشت تا تیم اجرایی شهرداری شیراز انتخاب شوند.

علیرضا اسکندری با بیان اینکه در شرایط فعلی در حال برنامه ریزی و تعریف پروژه های بزرگ شهری و شدت گرفتن انجام پروژه ها را در بودجه ۱۴۰۱ هستیم، می گوید: کمیسیون عمران شورا به عنوان یکی از کمیسیون های اصلی نقش مهمی در بودجه و پروژه های سال آینده دارد.

عملکرد شهردار بسیار پائین تر از انتظارات اعضا شورا است

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز می گوید:  قطعا عملکرد شهردار شیراز تاکنون راضی نبوده است.

اسکندری با بیان اینکه اعضا شورا در تلاشند تا با تصویب بودجه ۱۴۰۱ بتوانند چرخ متوقف شده شهرداری شیراز را به حرکت در بیاورند، ادامه می دهد: طبق ماده ۸۰ اعضا شورا اجازه دخالت در انتصابات شهردار را ندارند اما در بعضی از مواقع توصیه هایی را به شهرداری می دهیم که شهردار یا می پذیرد یا توجهی نمی کند.

شیراز 18

امیدورایم با تصویب بودجه مناسب کار شهردار به استیضاح نکشد

وی با بیان اینکه بنده فارغ از انتظارات و سهم خواهی همواره معتقدم که عملکرد مجموعه شهرداری باید پاسخگوی نیازهای اعضا شورا باشد، می گوید: قطعا مجموعه شهرداری شیراز باید اقداماتش را در عملکردی که دارد ثابت کند.

این عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه استیضاح به عنوان یکی از اختیارات اعضا شورا باید بعد از گذراندن مراحل قانونی وارد مرحله عملیاتی شود، می گوید: امیدواریم با تصویب مناسب بودجه سال آینده کار به استیضاح نکشد.

وی با اشاره به اینکه اعضا شورا بحث های زیادی در رابطه با بودجه تقدیمی شهرداری به شورا داشتند ادامه می‌دهد: قطعا حدود چند روز آینده یک گزارش اجمالی در رابطه با بودجه خواهیم داد و تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم تا با تصویب بودجه مناسب برای پروژه‌های سال آینده وارد مقوله استیضاح نشویم.

اسکندری با اشاره به اینکه استیضاح یکی از حق های قانونی اعضا شورا است، می‌گوید: قطعا استیضاح شهردار نیازمند طی شدن روند قانونی است.

متاسفانه انتصابات شهردار مطلوب اعضا شورا نبوده است

سلطانی سخنگوی شورای شهر شیراز هم در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت شهرداری بر پایه بودجه ای است که از دور گذشته به ارث رسیده است، می گوید: با توجه به اینکه شورای ششم بودجه شهرداری را حدود ۵۰ درصد افزایش داد اما انباشت بدهی گذشته از شورای گذشته مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد.

احسان سلطانی  با اشاره به اینکه متاسفانه شورای پنجم هیچ پیش پرداختی بر روی اصل بدهی برجا مانده شورای چهارم انجام نداده است، می افزاید:  در حال حاضر شورا و شهرداری دور ششم با بدهی ۲۶۰۰ میلیاردی که از سنوات گذشته به ارث رسیده است مواجه شده است و این در حالیست که ۱۲۰۰ میلیارد از این مبلغ متعلق به دوره چهارم بوده که سر موعد مقرر تسویه شده است و عدم پرداخت ادامه بدهی توسط شورای پنجم و تمدید شش ماهه این بدهی باعث شده که هر شش ماه ۶ درصد به این مبلغ اضافه شود که این یک خیانت بزرگ به شهروندان شیراز محسوب می شود.

سخنگوی شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه بدهی ۵۲۰۰ میلیاردی وارث شواری پنجم و سر رسید ۲۹۰۰ میلیارد تومانی از شورای گذشته در قالب وام بانکی که پرداخت نشده و عدم پویایی مجموعه شهرداری شیراز که مد نظر شورا بود باعث شده تا اعضا شورا نطق ها و تذکرات متفاوتی در رابطه با انتصابات و حجم فعالیت های شهرداری به آقای اصنافی دهند، ادامه می دهد: امیدواریم تا شهردار شیراز بتواند پاسخگوی بهتر در رابطه با اقداماتش باشد.

سلطانی در ادامه با بیان اینکه تاکنون در رابطه با موضوعات متفاوت و مشکلات شهرداری با آقای اصنافی نامه نگاری هایی انجام دادیم می گوید: بخشی از این نامه نگاری ها پیگیری شده است اما مجموعه شهرداری هنوز به بخشی از این نامه ها پاسخی نداده است.

احسان اصنافی شهردار شیراز

سخنگوی شورای شهر شیراز با بیان اینکه انتظارات شورای ششم بسیار فرا تر از مواردی است که بخواهد دچار روزمرگی شود ادامه می دهد: قطعا اعضا شورای ششم با یک هدف مناسب وارد این پارلمان شده اند و این در حالیست که انتظارات اعضا بسیار فراتر از اقدامات کنونی شهردار است.

سلطانی با اشاره به اینکه هنوز موضوع استیضاح شهردار مطرح نشده است می گوید: قطعا در شرایط فعلی باید فرصت مناسب را در اختیار شهردار قرار دهیم و آقای اصنافی باید بتواند فعالیت هایش را بر اساس بودجه تنظیم شده شورای ششم انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه افراد قدیمی به اندازی کافی ایده هایشان را در شهرداری شیراز اجرائی کرده اند، می افزاید: با توجه به اینکه جوانان نخبه مجموعه شهرداری به دلیل مسائل سیاسی و سیاست زدگی دوره‌های قبل نتوانستند مجالی برای حضور و عرض اندام پیدا کنند بنابراین از شهردار شیراز انتظار داریم که به عنوان یک جوان توانست کرسی شهرداری را کسب کند باید فرصت زیادی را به جوانان ارائه دهد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بعضی از انتصابات شهردار مطلوب اعضا نبوده است، می افزاید: ذکر این نکته ضروری است که این افراد در سنوات گذشته هم مشغول به فعالیت بوده اند.

پول مردم شهر را نباید در خارج از شیراز هزینه کرد

پاک فطرت رئیس مجمع نمایندگان و نماینده شیراز و زرقان هم با بیان اینکه شهردار و شورا باید در چارچوب ضوابط و مقررات حرکت کند، می گوید: قطعا بودجه ای که شهرداری می نویسد به این دلیل که برای مردم است و باید در نقاط عام المنفعه و برای مردم هزینه کنند و این در حالیست که شورا و شهردار نباید بودجه را خیلی خرد کنند.

علی رضا پاک فطرت  با اشاره به اینکه بعضی از نکاتی که در بودجه شهرداری دیدم که متعجب شدم می افزاید: ذکر این نکته ضروری است که پول مردم شهر را نباید در خارج از امور شهر هزینه کرد و باید پول شیراز به تناسب در تمام بخش ها هزینه شود.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه شهردار و اعضا شورا باید عدالت را در بودجه شهر رعایت کند، می‌افزاید: قطعا حمل ونقل اهمیت بسزایی در سهم بودجه شهرداری دارد و استفاده از حمل و نقل ایمن و راحت و سریع مانند مترو حق مردم شیراز است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه متاسفانه شورای قبل بودجه را در بخش حمل و نقل حیف و میل کرد بیان می کند: این در حالیست که شورای پنجم باید خط دو مترو را افتتاح می کرد.

وجود ترافیک سنگین در شیراز قابل قبول نیست

وی با اشاره به اینکه وجود ترافیک سنگین در شهری با کمتر از دو میلیون نفر جمعیت به هیچ وجه قابل توجیه نیست می گوید: قطعا در این شرایط نیاز است تا شهرداری بودجه زیادی را به حمل و نقل عمومی اختصاص یابد.

پاک فطرت با بیان اینکه شهرداری هایی که توان و فعالیت بیشتری دارند دارای بدهی و طلب زیادی هستند می گوید: قطعا سازمان های بزرگی که در حوزه عمران و آبادانی و تجارت فعالیت می کنند در کنار اقدامات بزرگی که انجام می دهند بدهی و طلب هم دارند.

شهرداری ها طلب هایی هم از خود به جا می گذراند

وی با اشاره به اینکه قطعا شهرداری ها طلب هایی هم از خود به جا می گذراند می گوید: به عنوان مثال پروژه ایران مال که در شهرداری دور چهارم کلید خورد و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در ۳۰ درصد از این پروژه زمان شورای پنجم افتتاح و در نهایت در شورای ششم افتتاح شد که طبق بر آوردها سهم شهرداری در این پروژه مبلغی بر حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان است.

شهردار اسبق شیراز با بیان اینکه شهرداری شیراز نباید مجموعه های تجاری که در اختیار دارد بفروشد می‌افزاید: قطعا شهرداری می تواند با در آمد این بودجه ها هزینه های جاری و امور را تامین کند و قطعا این موارد بسیار بهتر از در آمدزایی از محل صدور پروانه از مردم است.

شهرداری ها یکی از ثروتمند ترین سازمان و دستگاه ها

وی با بیان اینکه شهرداری ها در ایران به عنوان یکی از ثروتمندترین سازمان و دستگاه ها محسوب می شود می گوید: بسیاری از از زمین ها سطح شهر متعلق به شهرداری است و ذکر این نکته ضروری است که شهرداری ها نباید از بدهی بترسد و شهرداران باید تا می توانند اقدامات بزرگ و عام المنفعه انجام دهند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ایمان رضایی یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

مسولین ضعیف سریع عوض بشوند در جوانان جامعه اسلامی به کارگیری شوند در سیستم تشکر

ایمان رضایی یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

مشکلات مردم وجوانان جامعه اسلامی حل وفصل کنید نمی توانید بروید کنار والسلام

آخرین اخبار