چاپ کد خبر: 38609
2 آذر 1399

پنج استان رکورددار مرگ و میر کرونا/شناسایی ۱۳۰۵۳ مبتلاجدید و مرگ ۴۷۵ بیمار کرونایی در کشور

سیما لاری

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۳۰۵۳ مورد جدید کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش اول فارس، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۶۰ نفر از آنها بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۵۴ هزار و ۳۶۱ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۴ هزار و ۸۰۲ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۶۰۳ هزار و ۴۴۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

به گفته وی، ۵۷۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تا کنون پنج میلیون و ۷۸۸ هزار و ۱۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در توضیح استانهای در شرایط قرمز کرونا گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری ادامه داد: همچنین استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، با اشاره به استان‌هایی که بیشترین میزان بروز مرگ و میر کرونایی را داشتند، گفت: پیروزی بر کرونا نیازمند کارزاری مبتنی بر همبستگی میان حاکمیت و شهروندان است و ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت عزم ملی برای مبارزه با بیماری هستیم

بر اساس این گزارش دکتر سیما سادات لاری، گفت: میانگین بروز موارد مثبت بستری در هفته گذشته در کشور حدود ۲۴ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزارنفر جمعیت گزارش شده است.

وی افزود: بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در هفته گذشته به ترتیب در استان‌های ایلام، سمنان، یزد و خراسان جنوبی بوده است که میانگین بروز در استان‌های یادشده با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.

لاری ادامه داد: میانگین بروز هفتگی موارد مرگ‌و میر ناشی از کرونا در کشورمان حدود ۴۴.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز مربوط به استان‌های یزد، خراسان جنوبی، ایلام، آذربایجان غربی و سمنان بوده است.

وی افزود: پیروزی بر کرونا نیازمند کارزاری مبتنی بر همبستگی میان حاکمیت و شهروندان است و ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت عزم ملی برای مبارزه با بیماری هستیم. امیدواریم با شروع محدودیت‌های سراسری در کشور دستگاه‌های اجرایی و نهادهای متولی تمام همت و توان خود را در صیانت از مردم عزیزمان به کار گرفته و جدی‌تر و پررنگ‌تر از گذشته در کنار همکاران نظام سلامت باشند. مطمئنا پرسنل نظام سلامت نیز تا زمان برچیده شدن بساط این مهمان ناخوانده از مرزهای این مرز و بوم علی‌رغم خستگی‌های فراوان خدمت‌گذار خواهند بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار