چاپ کد خبر: 88304
9 تیر 1401

پوشیدن شلوار جین چه بلایی بر سر بدن شما می آورد؟

شلوار جین
شلوارهای جین جذب سال ها است که مد هستند و در سال پیش رو هم کماکان مد خواهند بود. این شلوارها شاید ما را خوش اندام تر نشان دهند و شیک ترمان کنند اما پوشیدن طولانی مدت آن ها فکر خوبی نیست. در حقیقت پوشیدن شلوارهای جذب به صورت مکرر و طولانی مدت ممکن است آنقدرها که فکر می کنید بی ضرر نباشد.
به گزارش اول فارس، تلاش برای جمع کردن معده برآمده و پوشیدن شلوار جین تنگ می تواند باعث بروز مشکلات جدی برای سلامتی شما شود.یک متخصص بیماری های کف لگن آسیب هایی را که ممکن است با جمع کردن معده و تلاش برای داشتن ظاهری مرتب به خود وارد کنید را آشکار کرده است.

بعضی ها با پوشیدن گن یا شلوارهای تنگ سعی می کنند برآمدگی شکم خود را جمع کنند و ظاهری مرتب داشته باشند.هر دو کار می تواند بر بدن شما تأثیر بگذارد و بسیار بیشتر از احساس ناراحتی یا عدم اعتماد به نفس مضر باشند.

شلوار جین

استفانی تیلور، متخصص کف لگن در Kegel8، می‌گوید:

«عادت تو دادن شکم به لطف چندین دهه تلاش مربیان تناسب اندام و افراد مشهور که بر فواید سفت بودن عضلات شکم تأکید می‌کنند احتمالاً باعث ایجاد احساس نیاز به کوچک‌تر به نظر رسیدن و داشتن شکمی صاف شده است. »

«مکیدن شکم که به آن «تودادن یا جمع کردن معده» نیز می‌گویند، شامل فرو دادن ناف به سمت داخل و بالا با انقباض بالای شکم است.

پوشیدن شلوار جین تنگ ممکن است با توجه به تعداد زنانی که این کار را انجام می دهند کاملاً طبیعی به نظر برسد، اما اگر این کار را برای مدت طولانی انجام دهید می تواند تأثیرات جسمی و روانی زیادی داشته باشد.

اگر ماهیچه‌های معده برای مدت طولانی منقبض شوند، فقط روی عضلات شکم تأثیر نمی‌گذارد.

شلوار جین

سندرم ساعت شنی چیست؟

اگر بیش از حد شکم خود را فشار دهید، فشار به کف لگن وارد می شود. این کار می تواند منجر به بی اختیاری مثانه و افتادگی اندام لگنی شود که پس از آن نیاز به جراحی پیدا خواهد کرد.

ریه‌های شما نیز می‌توانند تحت تأثیر قرار گیرند، زیرا همه چیز در ناحیه میانی شما به سمت بالا رانده می‌شود. بنابراین، پس از آن تنفس طولانی‌تر و عمیق‌تر را دشوارتر و سطح اکسیژن خون را محدود می‌کند.

شما ممکن است با درد ناخوشایند کمر، گردن، شانه و لگن نیز مواجه شوید. درگیر کردن عضلات شکم برای مدت طولانی در حین راه رفتن یا ایستادن می تواند مکانیک بدن شما را تغییر دهد. و در نهایت بار اضافی را روی مفاصل و ماهیچه ها وارد کند تا کمبود حمایت از دیافراگم منقبض شده را جبران کند.

هنگامی که دیافراگم به سمت پایین (آنطور که باید) به داخل شکم شما فرود نمی‌آید، در قسمت پایین تنه شما نفس می‌کشد، سپس گردن را تحت فشار قرار می‌دهد و سعی می‌کند کمبود نفس را جبران کند.

این کار نقش مهمی در ایجاد درد گردن و شانه ایفا می کند. شکم شما ممکن است آنقدر به درگیر شدن عادت کند که کمتر به آن واکنش نشان دهد. در نتیجه، توانایی بدن شما را برای مشاهده پیشرفت های حاصل از تمریناتی که آن گروه عضلانی را هدف قرار می دهد محدود می کند.

پوشیدن شلوار جین تنگ برای سلامت روان نیز مفید نیست. زیرا اگر از روی عادت شکم خود را “جمع” و سپس آن را رها کنید، ممکن است احساس کنید خوب به نظر نمی رسید و یک چرخه معیوب ایجاد می شود.

شلوار جین

آیا دائمی است؟

اگر به اصطلاح “سندرم ساعت شنی” مبتلا شوید، مشکل شما دائمی نیست، اما اگر به درستی درمان نشود، در درازمدت باعث ایجاد مشکلاتی می شود.

اولین قدم برای ترک عادت این است که از انجام آن آگاه باشید. حواستان باشد که با بدن خود چه می کنید و چه زمانی.

ممکن است متوجه شوید که باید عضلات خود را از طریق تنفس شکمی و ماساژ شکم بازآموزی کنید. به جای پر کردن فقط قفسه سینه، نفس های آرامی بکشید که شکم شما را پر کند.

در نهایت، اگر در طول دوره تعطیلات عید مشکلات اعتماد به نفس دارید که با لباس پوشیدن و معاشرت کردن بدتر می شود، فقط چیزی بپوشید که در آن احساس خوبی داشته باشید! نه آن چیزی که فکر می کنید مرسوم است.

لباس پوشیدن متناسب با فرم بدن شما (به جای تلاش برای تغییر آن) می تواند به از بین بردن این اضطراب ها در مغزتان کمک کند.


در ادامه می خواهیم ببینم پوشیدن طولانی مدت شلوار جین جذب چه عوارضی دارد.

۱- ممکن است باعث پا درد شود

شلوار جین

شلوارهای جین جذب هر قدر هم که شاید شیک به نظر برسند اما از پوشیدن طولانی مدت آن ها باید خودداری کنیم. پوشیدن طولانی مدت شلوار های جین جذب، به خصوص اگر در طول روز تحرک بدنی هم داشته باشید، می تواند ماهیچه ها و اعصاب درون پا را به درد آورد. ترکیب شلوار جین جذب و کمربند تنگ هم می تواند باعث بی حسی، درد و احساس سوزن سوزن شدن در ران ها شود، مشکلی که به آن «سندرم شلوار جذب» (Skinny Pant Syndrome) هم گفته می شود.

۲- ممکن است باعث کاهش گردش خون شود

شلوار جین مورد علاقه تان شاید انتخاب همیشگی تان برای هر موقعیتی باشد، اما اگر تا به حال پیش آمده که در پاهایتان احساس سنگینی و خستگی کرده باشید، بهتر است از شلوارهای راحت تری استفاده کنید. پوشیدن شلوارهایی که کمر خیلی تنگی دارند می تواند باعث کاهش گردش خون شود و کار پمپاژ معکوس خون به سمت قلب و دیگر اندام های بدن را برای رگ ها دشوار کند.

۳- ممکن سوزش معده تان را تشدید کند

شلوار جین

احتمالاً متوجه شده اید که شلوار جین را وقتی مدت خیلی طولانی به تن می کنید جای آن روی کمرتان می ماند. لباس های تنگی که به شکم فشار وارد می کنند می تواند باعث رفلاکس معده (بازگشت اسید معده به مری) شوند، مسأله ای که یکی از رایج ترین مشکلات گوارشی محسوب می شود و بسیاری با آن درگیر هستند. و حتی اگر از سلامت کامل برخوردار و هرگز تجربه ی سوزش معده را نداشته باشید هم در صورت پوشیدن زیاد لباس های تنگ در مدت ۲ هفته، احتمالش هست که به مشکل رفلاکس معده دچار شوید.

۴- ممکن است روی فرم بدن تان اثر بگذارد

شلوار جین

پوشیدن شلوارهای جین جذب شاید اندام تان را خوش فرم تر نشان دهد، اما در طولانی مدت می تواند باعث قوز کردن تان شود. شلوارهای جین جذب تعادل مناسب و صحیحی که میان کمر و لگن وجود دارد را برهم می زنند و از آنجایی که می توانند باعث خمیدگی شدید کمر شوند، ممکن است فشار وارده به دیسک های کمرتان را بیشتر کنند.

۵- برای سلامت باروری تان خوب نیست

شلوار جین

در شیک بودن شلوارهای جین جذب شکی نیست اما پوشیدن روزانه ی آن ها می تواند خطر بروز برخی عفونت ها و حساسیت ها را افزایش دهد. یکی از آن ها، ولوودینیا یا درد واژن در خانم ها است، مشکلی که باعث بروز دردهای مزمن در اندام های خصوصی زنان می شود. محققان پی برده اند احتمال بروز ولوودینیا در زنانی که ۴ بار یا بیشتر در هفته شلوار جین جذب می پوشند، ۲ برابر بیشتر از زنانی است که شلوار تنگ نمی پوشند.

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب برای ما بنویسید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار