چاپ کد خبر: 3354
14 دی 1397
معاون و حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خبر داد: 

پیست دوچرخه سواری حرفه ای در باغ جنت در حال احداث است

IMG13420703

به گزارش اول فارس از شیراز، «مجتبی زوربخش» امروز (جمعه ۱۴ دی) در بازدید از طرح مسیر دوچرخه سواری گفت: هم اکنون ۶۰ کیلومتر از مسیر دوچرخه سواری شهر شیراز در راستای تحقق شعار شهر انسان محور مورد مطالعه قرار گرفته که ۲۲ کیلومتر از این مسیر به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به نصب دوربین های پلاک خوان در مسیر ویژه دوچرخه سواری افزود: خودروها و موتورسیکلت های متخلفی که وارد این مسیر شوند، قاطعانه جریمه خواهند شد.

وی بیان کرد: در بوستان جنت پیست دوچرخه سواری حرفه ای به مساحت سه هزار مترمربع در حال احداث است و تلاش داریم این پیست در سال جدید به بهره برداری برسد.

زوربخش با بیان اینکه سیستم دوچرخه سواری سیستمی انسان محور و تامین کننده سلامت، نشاط اجتماعی و هوای پاک است، اظهار کرد: تلاش داریم شیراز به شهر پایلوت دوچرخه سواری در سطح کشور تبدیل شود و با حمایت شهروندان بتوانیم فرهنگ استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله حمل و نقل را نهادینه کنیم.

معاون و حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز متذکر شد: از شهروندان تقاضا می کنم با انتخاب دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل و  افزایش مشارکت و حضور در مسیرهای ویژه دوچرخه  سواری، نقشی مهم در کاهش تردد خودروهای شخصی و تک سرنشین در سطح شهر داشته باشند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار