چاپ کد خبر: 77766
22 اسفند 1400

پیش‌بینی وضعیت جوی و آب و هوایی استان فارس و دیگر مناطق کشور ۱۴۰۰/۱۲/۲۲

سازمان هواشناسی با انتشار اطلاعیه پیش آگاهی وضعیت آب و هوای کشور تا چند روز آینده را اعلام کرد. در این گزارش چنین آمده است:

هواشناسی 42

وضعیت آب و هوا در ۲۲ اسفند/وزش باد در اغلب مناطق کشور
امروز در اغلب مناطق کشور وزش باد خواهیم داشت و در مناطق شمال غرب، غرب کشور گرد و خاک تداوم دارد.
در روز یکشنبه در اغلب مناطق کشور وزش باد خواهیم داشت از این رو در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مرکز کشور گرد و خاک تداوم داشته و این وضعیت در شمال شرق و شرق کشور نیز پیش‌بینی می‌شود.

در این روز در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شرقی خوزستان، جنوب لرستان، شمال فارس، برخی نقاط استان‌های یزد، اصفهان، خراسان شمالی و رضوی، اردبیل، گیلان، مازندران، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، غرب آذربایجان غربی در برخی از ساعات روز بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، مرکز و همچنین در استان‌های لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و خوزستان بارش خواهیم داشت.

روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه نیز در نوار شمالی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس بارش رخ خواهد داد.

در روز پنجشنبه کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد.دریای خزر تا روز پنجشنبه و خلیج فارس طی دو روز آینده مواج هستند.


بر اساس این گزارش، اداره کل هواشناسی استان فارس نیز  وضعیت آب وهوایی این استان را به شرح ذیل اعلام کرده است:

یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ،آسمان قسمتی تا نیمه ابری همراه با وزش باد در سطح استان و وزش باد نسبتا شدید در نواحی شمال شرق و شرق، گرد و غبار و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا،
احتمال بارشهای پراکنده در برخی نواحی شمالی
‌دوشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ، آسمان در مناطق شمالی و مرکزی قسمتی تا نیمه ابری همراه با وزش باد نسبتا شدید، گرد و غبار و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا،
احتمال بارشهای پراکنده و خفیف در برخی نقاط شمالی

— بر اساس بررسی آخرین نقشه‌ها، بارشهای پراکنده و خفیف در برخی نقاط شمال استان تا چهار روز آینده محتمل هست. وزش باد در استان بویژه در بعد از ظهر ها و به خصوص در نواحی شمال شرق و شرق استان تا پنج روز آینده همراه با پدیده گرد و غبار و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش بینی میشود.

کـمــیــنــه دمــای امــروز اســتــان: پاسارگاد و ایزدخواست ۵ درجه بالای صفر ، بـــیـشـیــنــه دمـای دیــروز اســتان لامرد با ۳۶ درجه بالای صفر،کـمــیــنــه دمــای امــروز شــیــراز:۱۲ درجه بالای صفر، بـــیـشـیــنــه دمــای دیــروز شــیــراز:۲۷ درجه بالای صفر

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار