چاپ کد خبر: 16473
9 آبان 1398

پیشنهاد پلیس آگاهی فارس برای پیشگیری از سرقت منزل

جانشین پلیس آگاهی استان فارس با هدف پیشگیری از وقوع سرقت منزل، توصیه‌های آموزشی و پیشگیرانه لازم را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری اول فارس، سرهنگ کاووس حبیبی جانشین پلیس آگاهی استان فارس  اظهار کرد: آموزش همگانی و افزایش آگاهی شهروندان، باعث کاهش وقوع سرقت منزل می‌شود.

سرهنگ کاووس حبیبی ادامه داد: در هنگام خروج از منزل، مطمئن شویم که همه در‌ها قفل باشد و تا آنجا که امکان دارد از لامپ‌های زماندار استفاده کنیم.

جانشین پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه اگر ضرورت ندارد همه اهل منزل با هم از منزل خارج نشوند، تصریح کرد: تا آنجا که می‌توانید از نگهداری پول و طلاجات در خانه، بخصوص اتاق خواب‌ها خودداری کنید و به صندوق امانت یا بانک بسپارید.

تصویر مرتبط

سرهنگ کاووس حبیبی با بیان اینکه در صورت امکان، منزل را به همسایه قابل اعتماد بسپارید، اضافه کرد: شماره سریال اموال و اسباب منزل یادداشت و از آن عکس تهیه شود، زیرا در کشف بسیار موثر است.

او با بیان اینکه در هنگام خروج به اطراف منزل توجه کنیم، افزود: اگر افراد، خودرو یا موتورسیکلت مشکوک در حال پرسه زدن و یا ایستادن هستند، مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهیم.جانشین پلیس آگاهی استان فارس ادامه داد: در صورت مواجه شدن با سرقت، ضمن حفظ خونسردی و آرامش خود و اطرافیان بویژه کودکان، سریعا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.

او گفت: تا قبل از حضور کارشناسان بررسی صحنه جرم، از دست زدن به اشیاء، جابجا کردن وسایل و تردد در محدوده حضور مجرمان، خودداری کنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار