چاپ کد خبر: 35783
6 مهر 1399

پیشکسوت فوتبال استان فارس و کاپیتان سابق تیم برق شیراز درگذشت

پیشکسوت فوتبال فارس و کاپیتان سابق تیم برق شیراز درگذشت

 به گزارش اول فارس به نقل از ایرنا، شیرزاد شول، پیشکسوت فوتبال فارس و کاپیتان سابق تیم برق شیراز در رقابت‌های جام تخت جمشید پیش از انقلاب، سرانجام پس از سال‌ها درد و رنج ناشی از تحمل بیماری، روز پنجم مهرماه ۹۹ دار فانی را وداع کرد .

زنده یاد شیرزاد شول در سال ۱۳۲۹ خورشیدی در شیراز تولد یافت، از ۱۶ سالگی فوتبال را در زمین های خاکی جنوب شهر اغاز کرد و در سن ۱۹ سالگی به تیم برق شیراز پیوست و در کنار زنده یاد رسول دره شوریان به عنوان مهاجم تیم برق بازی کرد و در لیگ کشوری جام تخت جمشید هم گل‌های زیادی به ثمر رساند.

شیرزاد شول

شول در سال ۱۳۵۶ برای همیشه دنیای بازی را کنار گذاشت و به جرگه مربیان پیوست، او در آن زمان تیم شهباز شیراز را در رده جوانان راه‌اندازی کرد و قهرمان شیراز شد، شادروان شول سپس به تیم سابقش برق شیراز بازگشت و مدت ۱۰ سال به عنوان مربی تیم‌های نوجوانان و جوانان برق فعالیت داشت و بازیکنان زیادی هم تربیت کرد که به تیم ملی راه یافتند.

شیرزاد شول در سال ۸۵ بنا به دلایلی از کادر فنی تیم برق شیراز جدا شد و برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد.

افشین پیروانی، بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس تهران، امیرحسین پیروانی، رضا مهربانی، کوروش عزیزی، رضا امیری، سعید تبری، رحمان آرامی، محمود زینل زادگان، حسین زارع و امین زارع و حمید قنبرزاده از جمله شاگردان زنده یاد شیرزاد شول هستند که در کشور مطرح شدند.

این پیشکسوت فوتبال کشور و فارس، علاوه بر تیم برق شیراز در تیم‌های تاج، شعاع و پاس شیراز هم بازی کرد، او از تکنیک و سرعت خوبی برخوردار بود و با تعصب بازی می‌کرد.

مراسم تشییع و تدفین زنده یاد شول امروز یکشنبه برگزار شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار