چاپ کد خبر: 68920
5 مهر 1400

پیشی گرفتن قیمت سمند از ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار در حال ریزش

206 تیپ 2

از بازار خودرو خبر می رسد قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده و در آستانه سقوط به کانال ۲۳۰ میلیون تومانی است. از سوی دیگر قیمت سمند ال ایکس که همیشه کمتر از ۲۰۶ تیپ ۲ بود این بار از ۲۰۶ جلو زده است.

به گزارش اول فارس ، بازار خودرو همچنان به تخلیه حباب ادامه می دهد و قیمت خودرو در برابر بی میلی مشتریان به خرید روز به روز عقب نشینی می کند. فعالان بازار خودرو که در روزهای پر کشیدن قیمت ها به قله های تاریخی – برای مثال عبور قیمت پژو پارس TU5 از ۳۲۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ صندوقدار از ۳۱۸ میلیون تومان و تیبا ۲ از ۱۶۲ میلیون تومان – از نبود مشتری و رکود بازار می نالیدند این روزها از لفظ رکود برای توصیف شرایط بازار استفاده نمی کنند بلکه به گفته آنها خرید و فروش ها به صفر رسیده است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در آستانه سقوط به کانال ۲۳۰ میلیونی

ابراهیم همتی یکی از فعالان بازار خودرو درباره وضعیت این روزهای این بازار به کاماپرس می گوید: از حدود دو هفته قبل با زمزمه آزادسازی واردات خودرو هیچ خرید و فروشی انجام نمی شود و البته قیمت ها هم روز به روز در کاهش است.

وی تصریح کرد: متقاضیان خرید خودرو در انتظار کاهش بیشتر قیمت ، اقدام به خرید نمی کنند و هر روز شاهد افزایش تعداد فروشنده ها هستیم اما مشتری در بازار نیست. به گفته وی قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که تا دو هفته پیش از ۲۵۲ میلیون تومان گذشته بود اکنون در مرز ۲۴۰ میلیون تومان است. وی پیش بینی کرد قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در همین هفته به کانال ۲۳۰ میلیونی برود. ضمنا برای اولین بار سمند ال ایکس ۲۴۱ میلیون تومان یعنی یک میلیون تومان بیشتر از پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به فروش می رسد که اتفاق جالبی در بازار خودرو است.

سمند 3

پژو ۲۰۷ رکوردار سقوط قیمت در بازار

انواع پژو ۲۰۷ هم جزو خودروهایی است که تخلیه حباب قابل توجه داشته اند به صورتی که پژو ۲۰۷ ساده – دنده معمولی –  اکنون در بازار ۳۱۵ میلیون تومان به فروش می رسد و حدود ۳۵ میلیون تومان نسبت به دو هفته قبل ریزش قیمت داشته است.

به علت پایین بودن تعداد معاملات نمی توان در مورد ریزش قیمت ها به دقت اطلاع رسانی کرد و هر یک از فعالان بازار قیمت جدیدی اعلام می کند و در این میان برخی سایت ها همچون فرارو هم مدعی هستند که قیمت خودرو از ابتدای این هفته ثابت مانده است.

کوییک ۱۰ میلیون ارزان تر از دو هفته قبل

برای مثال به نوشته فراو ، سایپا ۱۱۱ صفر کیلومتر با مدل ۹۹ (پراید هاچ‌بک) ۱۵۲ میلیون تومان و تیبا ۲ یا همان تیبا هاچ‌بک با رینگ معمولی ۱۵۴ میلیون تومان قیمت گذاری می شود. البته فرارو هم تائید کرده است که پژو ۲۰۶ تیپ دو در بازار ۲۴۰ میلیون تومان فروخته می شود و سمند ۲۴۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌ است.

دنا و  پژو ۲۰۷ هم قیمت شدند

ضمنا کوییک دنده‌ای که در اوج قله قیمت حدود دو هفته قبل به ۱۷۶ میلیون تومان رسیده بود  اکنون ۱۶۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری می شود و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم با کاهش ۴ میلیونی به ۲۸۴ میلیون تومان رسیده است.

از دیگر خودروهایی که کاهش قیمت را تجربه کرده اند می توان به سمند EF7 اشاره کرد که امروز  به قیمت ۲۵۴ میلیون تومان رسیده و  دنا تیپ یک – دنده ای ساده -نیز هم قیمت پژو ۲۰۷ ساده است و ۳۱۵ میلیون تومان فروخته می شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار