چاپ کد خبر: 56213
15 خرداد 1400

پیش‌بینی هواشناسی از بارش پراکنده در استان‌های شمالی و جنوبی کشور

بارندگی بهاری
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش پراکنده در استان‌های شمالی و جنوبی کشور رخ می‌دهد از وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا در غرب، شمال‌غرب، شرق و جنوب‌شرق، خبر داد.

 به گزارش اول فارس به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ فریبا گودرزی گفت: از امروز تا چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آسمانی صاف و آفتابی را داریم. در طی این مدت در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. همچنین در طی این مدت به ویژه روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه به سبب وزش باد‌های شدید گرم و مرطوب در جنوب کشور در بلندی‌های کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، برای ساعت‌های عصر و شب انتظار بارش پراکنده وجود دارد.
گودرزی افزود: از دوشنبه تا چهارشنبه به سبب عبور موج‌های ضعیفی از نوار شمالی کشور در اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، بارش خفیف رخ می‌دهد.
وی توضیح داد: امروز بعدازظهر در شمال‌غرب، غرب، شرق و جنوب‌شرق، وزش باد‌های شدید پیش‌بینی شده که سبب کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی آن مناطق خواهد شد. رانندگانی که قصد تردد در مناطق دارای وزش باد شدید را دارند باید به شرایط موجود توجه داشته باشند.
به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، آب‌های خلیج‌فارس امروز مواج و متلاطم است. برای سه روز آینده شرق دریای عمان مواج می‌شود. همچنین از ظهر یکشنبه تا اواخر روز دوشنبه دریای خزر مواج می‌شود که صیادان باید به آن توجه داشته باشند.
وی گفت: آسمان تهران امرو صاف تا کمی ابری است، گاهی وزش باد دارد و ۳۹درجه سانتی گراد حداکثر دمای پایتخت است. برای روز‌های آتی یک تا دو درجه دمای تهران خنک می‌شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار