چاپ کد خبر: 80543
20 فروردین 1401

پیش بینی احد وظیفه از وضعیت بارش های کشور در روزهای آینده

مدیرکل امور پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد: متوسط بارش‌های کشور در ۲۰۰ روز سال آبی امسال به بیش از ۱۳۷ میلیمتر رسید که ۲۷ درصد کمتر از دوره بلندمدت ۳۰ سال گذشته (نرمال) است.

به گزارش اول فارس، «احد وظیفه» در گفتگو با  صداوسیما گفت: میزان متوسط بارش‌های دوره بلندمدت بیش از ۱۸۸ میلی متر بوده که بارش‌های امسال ۵۱ میلی متر کمتر از آن است.
وی ادامه داد: بارش‌های استان‌هایی مانند ایلام، سمنان، کرمانشاه و خوزستان به ترتیب ۶۴ درصد,۵۸ درصد, ۵۱ درصد و ۴۵ درصد کمتر از نرمال است، اما استانی مثل هرمزگان حدود ۱۷۵ میلیمتر بیش از دوره بلندمدت بارش دریافت کرده است.
مدیرکل امور پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: موج جدید بارشی در دو روز آینده به علت همراهی با توده گردوخاک، بارش کمی خواهد داشت و در چند هفته آینده هم بارش‌ها به شدت زیر نرمال است.
وظیفه درباره افزایش آتش سوزی‌ها و خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله دامداری و زنبورداری به علت کمی بارش‌ها هشدار داد.
مدیرکل امور پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در سال آبی فعلی، متوسط دمای هوای کشور بین یک تا یک و نیم درجه بیش از حد نرمال بوده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

عشق باران شنبه , ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲

این کم بارشی دلیلش این بودکه یک دفعه باروری ابرهاروول کردین.کشت دیممون ومزرعه بخاطرنباریدن باران درعیدوفروردین که بسیارلازم است درفارس نابودشده.الان دوساله اینجوریه.یه فکری برای بارش سال دیگه درتعطیلات کنیدکه بایدمحصولات گرون بخریدوبزاریدجلوی زن بچتون به علت نکاشتن کشاورزان وبی اعتمادی به پیش بینی هاتون وبقیه موارد

آخرین اخبار