چاپ کد خبر: 46539
9 اسفند 1399

پیش بینی سازمان هواشناسی ازوضعیت آب و هوای کشور در روزهای آتی

 به گزارش اول فارس ؛ امیر سرکرده کارشناس هواشناسی افزود: امروز در بیشتر مناطق کشور جو آرام و پایداری پیش رو خواهیم داشت.
وی افزود: امروز صبح سرمای هوا بیشتر احساس می‌شدو همه ۳۱ مرکز استان ۲۴ مرکز دمای زیر صفر درجه داشتند.
امیر سرکرده گفت:، اما این سرما آنچنان پایدار نیست و پیش بینی می‌شود از امروز تا اواسط این هفته روند تدریجی افزایش دما را در بیشتر مناطق کشور پیش رو داشته باشیم.

سرکرده افزود: امروز شاهد بارش‌های پراکنده و خفیف در استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد خواهیم بود. فردا  استان‌های خوزستان، ایلام و همچنین لرستان و شمال استان فارس به جمع این استان‌ها افزوده خواهد شد.
وی گفت: البته نباید توقع بارش‌های آنچنانی هم داشت و این بارش‌ها پراکنده و موقتی است و برای روز دوشنبه علاوه بر این استان‌ها شمال کرمان هم بارش خواهد داشت و در استان‌های یزد و خراسان جنوبی به صورت خفیف بارش انتظار داریم.
کارشناس هواشناسی افزود: در نواحی شمالی کشور مثل شمال استان آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و بخش‌هایی از استان گیلان بارش‌های خفیف و پراکنده پیش رو خواهد بود و سه شنبه هم در شمال غرب و سواحل دریای خزر و چهارشنبه در شمال شرق کشور بارش‌هایی به طور پراکنده خواهیم داشت.
وی گفت: امروز آسمان تهران صاف است و دمای هوا در گرم‌ترین ساعات روز حدود ۱۰ درجه خواهد بود و حداقل دما هم حدود ۲ درجه بالای صفر پیش بینی می‌شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار