چاپ کد خبر: 39209
11 آذر 1399

پیش بینی سازمان هواشناسی از شدت فعالیت سامانه بارشی جدید در مناطقی از کشور

سیل 3

ظهر امروز سامانه بارشی از سمت جنوب غرب وارد کشور شده اما فعالیت این سامانه فردا در شمال و شرق خوزستان، لرستان و نیمه شمالی چهارمحال و بختیاری شدت بیشتری خواهد داشت.

به گزارش گروه محیط زیست اول فارس بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی از ظهر امروز سامانه بارشی از سمت جنوب غرب وارد کشور می‌شود و در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شمال بوشهر و غرب خلیج فارس سبب بارش باران، گاهی رعد و برق، در برخی مناطق بارش تگرگ، در ارتفاعات بارش برف و در اواخر وقت در نواحی مرکزی کشور سبب بارش پراکنده می‌شود.

فردا فعالیت این سامانه بارشی تشدید می‌شود، از این رو این سامانه علاوه بر این نواحی در استان‌های لرستان، ایلام، همدان، برخی نقاط استان کرمانشاه، مرکزی، اصفهان و قم نیز فعال خواهد بود و در برخی نقاط از استان‌های سمنان، خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکز بارش پراکنده را به‌دنبال دارد.

شدت بارش فردا در شمال و شرق خوزستان، لرستان و نیمه شمالی چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

روز پنجشنبه در غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و نواحی مرکزی کشور و شمال شرق نیز بارش رخ می‌دهد.

طی روز جمعه در غرب خلیج فارس، بوشهر، برخی مناطق خوزستان، فارس و غرب کرمان، غرب دریای خزر و غرب گیلان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت همچنین در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف دور از انتظار نیست.

طی روز شنبه علاوه بر این مناطق در دامنه‌های جنوبی البرز غربی شاهد بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر شاهد بارش برف خواهیم بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار