چاپ کد خبر: 38639
3 آذر 1399

پیش بینی سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه جدید بارشی پایان هفته در کشور

هواشناسی 1

به گزارش اول فارس ، بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی کشور ،بارندگی‌های پاییزی تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد. بارندگی در نیمه غربی کشور با شدت بیشتر و برخی استان‌ها به‌صورت پراکنده مشاهده می‌شود. کارشناس سازمان هواشناسی در این باره پیش‌بینی می‌کند: سامانه بارشی فعلی روز چهارشنبه از کشور خارج اما همان روز سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود که موجب ادامه بارش برف و باران در روزهای پنجشنبه و جمعه و حتی شنبه هفته آینده خواهد شد.
کبری رفیعی درباره وضعیت جوی حال حاضر کشور می‌افزاید: امروز بارش‌ها در شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، اصفهان، یزد، کرمان، مازندران، گلستان، سمنان و خراسان جنوبی ادامه خواهد داشت. استان‌های تهران، اردبیل و زنجان نیز با بارش برف و باران در برخی مناطق همراه خواهند بود.
وی توضیح می‌دهد که امروز در سواحل خزر بارش باران ادامه دارد و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. بارش‌ها در مناطق جنوبی نیز با رعد و برق همراه است.
به گفته این کارشناس هواشناسی روز سه‌شنبه در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی انتظار بارش پراکنده برف و باران می رود. در مناطق جنوبی نیز بارش‌ها به شکل باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز دوشنبه و سه‌شنبه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای خزر مواج خواهد بود.
رفیعی درباره برودت هوا در روزهای آینده می‌گوید: از امروز تا چهارشنبه بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور کاهش نسبی دما را خواهند داشت که بین ۶تا ۹درجه است. سه‌شنبه و چهارشنبه در سواحل خزر و اردبیل افزایش دما بین ۵تا ۷درجه پیش‌بینی می‌شود اما از پنجشنبه و جمعه سواحل شمالی و شمال غرب کاهش نسبی دمای ۶تا ۸درجه را خواهند داشت.
صادق ضیائیان، رئیس مرکز اقلیم شناسی و پیش‌بینی هواشناسی کشور نیز درباره سامانه بارشی جدید که آخر هفته وارد کشور می‌شود، می‌گوید: سامانه بارشی جدید از اواخر وقت روز چهارشنبه از سمت غرب و شمال غربی وارد کشور خواهد شد و روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته آینده استان‌های نیمه غربی به‌ویژه کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، غرب استان فارس، لرستان و شمال بوشهر باران‌های شدیدی را تجربه خواهند کرد.
وی درباره احتمال سیلابی شدن این استان‌ها هشدار می دهد سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز کشور نیز در این سه روز بارانی خواهند بود و بهتر است صاحبان شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های کوچک در این چند روز به دریا نروند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار