چاپ کد خبر: 48150
27 اسفند 1399

پیش بینی محیط زیست از وضعیت آلودگی هوای شیراز

Hgnd ihd hsjhk thvs

غبارآلود بودن آسمان استان فارس تا روز پنج شنبه تداوم دارد و هوای شیراز در وضعیت ناسالم برای عموم جامعه قرار دارد.
به گزارش اول فارس از شیراز، قاسم نهاوندی معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: با توجه به افزایش غلظت گرد و غبار در هوای سطح استان و شیراز و تداوم این وضعیت ضرورت اطلاع رسانی و همچنین انجام اقدامات لازم به منظور مقابله و کاهش آلودگی، جلسه کارگروه شرایط اضطرار در تاریخ ۲۷ اسفند ماه ۹۹ تشکیل شد.

او افزود: بر اساس تبصره ۳ ماده ۳ قانون قانون هوای پاک در صورت افزایش آلودگی هوا و ایجاد شرایط اضطرار این کارگروه تشکیل می‌شود.

نهاوندی ادامه داد: شاخص آلایندگی هوا در اواخر روز ۲۶ اسفند در شرایط بسیار ناسالم قرار داشته و نتایج داده‌ها در ابتدای صبح ۲۷ اسفند شرایط ناسالم برای تمامی آحاد جامعه را نشان می‌دهد.

نماینده اداره کل هواشناسی بیان کرد: افزایش غلظت آلاینده‌ها و گرد و غبار در روز جاری محتمل نبوده و در روز پنجشنبه ۲۹ اسفند با توجه به احتمال بارش‌های پراکنده شاید کاهش یابد، اما به دلیل احتمال وزش باد در اوایل پنجشنبه مجددا با فعال شدن احتمالی کانون‌های محلی افزایش غلظت را شاهد که انشاءالله تا پایان پنجشنبه شرایط به وضعیت مطلوب در خواهد آمد.

او اظهار کرد:  از تمامی گروه‌ها درخواست می‌شود از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

معاون نظارت و پایش، محیط زیست فارس گفت: توصیه محیط زیست فارس این است که شهروندان به ویژه گروه‌های حساس دچار مشکلات قلبی و تنفسی و کودکان و افراد سالخورده به هیچ عنوان در شهر تردد نداشته باشند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار