چاپ کد خبر: 48974
7 فروردین 1400

پیش بینی هواشناسی از بارش باران در بیشتر مناطق کشور

هواشناسی 1 300x209 1

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روزهای شنبه و یکشنبه در شمال غرب سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۲ درجه پیش‌بینی می‌شود.
پیش بینی وضع هوا|هواشناسی ایران: به گزارش اول فارس ، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی  با بیان اینکه طی دو روز آینده در شرق خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد ،چهارمحال و بختیاری، لرستان، مرکزی بارش باران پیش‌بینی می‌شود گفت : در استان‌های قم، اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی ،گلستان، آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی ،اردبیل و همچنین در مناطقی از سواحل دریای خزر ابرناکی ، بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات برف پیش‌بینی می‌شود .

او ادامه داد:  فردا با شمالی شدن جریان ها روی دریای خزر سامانه بارشی در سواحل تقویت می شود و احتمال وقوع بارش در دامنه‌های البرز وجود دارد.

ضیائیان بیان کرد : فردا در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان بارش شدت خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه بارش در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی ادامه خواهد داشت، گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش بینی می شود و در سایر مناطق کشور آسمانی صاف و آرام خواهیم داشت.

ضیائیان بیان کرد:  روزهای شنبه  و یکشنبه در شمال غرب سواحل دریای خزر و روز یکشنبه  در شمال شرق کشور کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۲ درجه پیش‌بینی می‌شود.

او توضیح داد:  امشب و فردا در برخی نقاط شرق، جنوب شرق و مرکز کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در مناطق مستعد سبب ایجاد گرد و خاک خواهد شد .

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج و طوفانی است .

او  درباره آب و هوای استان تهران هم گفت:  آسمان تهران فردا صاف همراه با وزش باد است و در بعد از ظهر افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشترین دمای تهران به ۲۲ و کمترین آن به ۱۱ درجه خواهد رسید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار