چاپ کد خبر: 36363
20 مهر 1399

پیش بینی هواشناسی از شروع بارش باران و برف در استان فارس

پیش بینی بارش باران در استان فارس در سال 1399

مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: متاسفانه در پائیز امسال بارش‌ها با تاخیر شروع می‌شود و عمده بارش‌ها (بارش موثر بالای ۱۰ میلی‌متر) از ۲۰ آبان ماه داریم.

به گزارش اول فارس از شیراز اظهار داشت: بوانات با کمینه دمای هوای ۴ درجه و لامرد با بیشینه دمای هوای ۴۰ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان فارس بوده‌اند.

قطره سامانی با اشاره به کاهش دمای هوا در چند روز گذشته در استان ادامه داد: انتظار می‌رود در روز‌های آینده نیز دمای هوای فارس ۴ درجه خنک‌تر شود.

وی دمای کنونی شهرستان شیراز را ۷ درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: در اواسط هفته جاری دمای هوا در مناطق شمالی (شهرستان‌های صفاشهر، اقلید و پاسارگاد) به صفر درجه نیز می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس با اشاره به اینکه تا پایان مهرماه بارش قابل ملاحظه‌ای در استان پیش‌بینی نمی‌شود، تصریح کرد: متاسفانه در پاییز امسال بارش‌ها با تاخیر شروع می‌شود و عمده بارش‌ها (بارش موثر بالای ۱۰ میلی‌متر) از ۲۰ آبان ماه داریم.

قطره سامانی با توجه به روند کاهشی دما در سطح استان به کشاورزان و بهره‌برداران در مناطق شمالی استان فارس هشدار داد و توصیه کرد که اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت و سرمازدگی زودرس پاییزه به محصولاتشان را انجام دهند.

عضو کانال اول فارس در واتساپ شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

پیمان یکشنبه , ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵

باسلام میخاسم بدونم امسال بااین هوای سردشیرازبرف داریم ک پیست سپیدان نریم…باتشکر

آخرین اخبار