چاپ کد خبر: 71840
26 دی 1400

میزان بارندگی و پیش بینی جدید وضعیت جوی استان فارس در روزهای آینده

اداره کل هواشناسی استان فارس با انتشار اطلاعیه ای وضعیت آب  وهوای استان فارس تا روز چهارشنبه را پیش بینی و اعلام کرده است.

هواشناسی new 4

به گزارش اول فارس در این اطلاعیه آمده است: روز یکشنبہ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ آسمان استان فارس ابری همراه با وزش باد بویژه در شمال شرق، در برخی نقاط مه گرفتگی، بارش باران در نیمه مرکزی و جنوب استان و بتدریج از سمت شمال کاهش ابر

برای روز دوشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ :آسمان استان فارس صاف تا قسمتی ابری در برخی نقاط مه گرفتگی و از نیمه‌های شب شروع بارندگی پیش بینی می شود.

بارش در استان فارس new

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان فارس آمده است:  با بررسی آخرین نقشه‌ها، سه شنبه هم بارش باران همراه با وزش باد و در برخی نقاط مرکز ، شمال و شرق استان بارش باران و برف خواهیم داشت. از چهارشنبه به بعد بدون بارندگی و همراه با کاهش دما پیش بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش، کمینه دمای امــروز اســتــان فارس:اقلید، صفاشهر، سپیدان و آباده و ایزدخواست با صفر درجه ، بیشینه دمای دیــروز اســتان خشت، لامرد و مهر با ۱۷ درجه بالای صفر ،  کمینه دمای امــروز شــیــراز:۷ درجه و  بیشینه دمای دیــروز شــیــراز: ۱۲ درجہ بالای صفر بوده است.

بر اساس این گزارش بر اثر سامانه بارشی اخیر شهرستان نور آباد ممسنی با ۱۳۶٫۳ ، سپیدان(اردکان)۱۱۸٫۵ و کازرون با ۷۵٫۳ میلی متر پربارش نقاط استان فارس و شهرک گلستان در شیراز ۶۳٫۷ پر بارش ترین نقطه شیراز  و در شهر شیراز نیز ۲۳٫۲ میلمتر باران باریده است.

WhatsApp Image 2022 01 16 at 17.51.27عکس

جدول آمار بارندگی استان فارسعکس

برف و باران جاده‌های فارس را لغزنده کرد

به دلیل بارش باران و برف و لغزندگی جاده‌های فارس، رانندگان با احتیاط رانندگی کنند.

به گزارش اول فارس، مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس گفت: به علت بارش باران، برف و مه گرفتگی در برخی جاده‌های استان فارس به رانندگان توصیه می‌شود با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

حمید احمدی با اشاره به مه گرفتگی در محور جدید کازرون – دشت ارژن و گردنه کولی کش افزود: بر اساس تصاویر دوربین‌های نظارتی مرکز و گزارش‌های دریافتی از همکاران مستقر در محور‌ها، همه جاده‌های اصلی استان باز و تردد روان است.
وی افزود: در محور‌های شیراز- دشت ارژن- کازرون- نورآباد- سروستان- جهرم- فیروزآباد- قیروکارزین- ارسنجان- استهبان- فسا- فراشبند- مرودشت و نی ریز نیز بارش باران گزارش شده است.
احمدی ادامه داد: همچنین جاده‌های سپیدان به یاسوج و سپیدان به اقلید در حال حاضر برفی است
مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس گفت: راهداران در سراسر استان در آماده باش قرار دارند و در صورت نیاز برای انجام عملیات راهداری زمستانی از آمادگی لازم برخوردارند.
احمدی با اشاره به لغزندگی محور‌های مواصلاتی فارس گفت: همچون گذشته از رانندگان تقاضا داریم که از سلامت سیستم گرمایش و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند و در صورت بروز هر گونه مشکل در هنگام سفر با سامانه ۱۴۱ یا سایر سازمان‌های امدادی تماس برقرار کنند.
مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس با بیان اینکه همراه داشتن زنجیر چرخ از الزامات سفر‌های زمستانی محسوب می‌شود، گفت: در هنگام شب از تردد‌های غیر ضروری در محور‌ها و مناطق کوهستانی بطور جدی خودداری کنند.

وضعیت آب و هوا در ۲۶ دی؛کاهش ۷ تا ۱۲ درجه ای دما در شمال غرب کشور

امروز بارش در جنوب، جنوب شرق و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت و شدت بارش در نیمه جنوبی فارس، جنوب بوشهر و کرمان است.

به گزارش اول فارس به نقل از سازمان هواشناسی ، امروز بارش در جنوب، جنوب شرق و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت و شدت بارش در نیمه جنوبی فارس، جنوب بوشهر، کرمان، هرمزگان، جزایر در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی است.

در ضمن، ورود موج دیگری در شمال غرب تا شمال خوزستان، سواحل شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران سبب بارش می‌شود. شدت بارش در جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان و کرمانشاه، اردبیل، گیلان است.

دوشنبه بارش‌ها در نوار غربی کشور، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر، غرب اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بخش‌هایی از جنوب، جنوب شرق، نوار شرقی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران پیش بینی می‌شود.

دوشنبه شدت بارش‌ها در شرق هرمزگان و جنوب کرمان، گیلان، غرب مازندران، نیمه جنوبی اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، ارتفاعات شمال خوزستان است. در شمال غرب و غرب کشور وزش باد و کاهش محسوس دما انتظار می‌رود و بارش به صورت برف است.

طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید خواهد بود. دریای خزر، یکشنبه و دوشنبه مواج است. تنگه هرمز و دریای عمان تا چهارشنبه، مواج است. یکشنبه و دوشنبه شرق خلیج فارس و سه‌شنبه و چهارشنبه، کل خلیج فارس مواج و متلاطم است.

طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه کاهش دمای حدود ۷ تا ۱۲ درجه در شمال غرب و سواحل دریای خزر و طی روز‌های یکشنبه تا سه‌شنبه کاهش دمای حدود ۵ تا ۷ درجه در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و جنوب غرب، پیش‌بینی می‌شود.

اولین نفری باشید که نظر تان را در مورد این مطلب ارسال می کنید

گروه واتساپ اول فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار