چاپ کد خبر: 49440
11 فروردین 1400

پیش بینی هواشناسی برای آب و هوای استان فارس در روزهای آینده

بارندگی 6

مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و غبار برای کل استان فارس و به ویژه نیمه شمالی برای آخر هفته جاری و ابتدای هفته آینده پیش بینی می‌شود.

به گزارش اول فارس ، مهرداد قطره سامانی با اعلام این خبرافزود: وزش باد شدید همراه با نفوذ گرد و غبار از بعد از ظهر پنجشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ در کل استان به ویژه نیمه شمالی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ نیز وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک به ویژه در نیمه شمالی، مرکز استان و شمال شرق پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: وزش باد شدید تا خیلی شدید گاهی با گرد و خاک در نیمه شرقی استان به ویژه نواحی شمال، شمال شرق،جنوب شرق و مرکز برای شنبه ۱۴ فروردین امسال نیز پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: زمان پایان فعالیت این سامانه اواخر وقت شنبه ۱۴ فروردین ماه جاری خواهد بود.

وی عنوان کرد: کاهش دید و کیفیت هوا ،احتمال بروز خسارات به تاسیسات سبک و آسیب به سازه های موقت، گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی ،شکست درختان فرسوده ، سقوط اجسام از ارتفاع در کارگاه های ساختمانی و کاهش کیفیت هوا برای بیماران تنفسی و حساس برای فعالیت این سامانه پیش بینی می شود.

قطره سامانی افزود: توصیه می شود که استحکام سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی ،احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره ،اجتناب از تردد غیرضروری بیماران تنفسی ،افراد سالخورده و کودکان در فضای باز مدنظر شهروندان قرار داشته باشد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار