چاپ کد خبر: 78022
24 اسفند 1400

پیش بینی وضعیت آب و هوای استان فارس و دیگر استانهای کشور تا پایان هفته

امروز و فردا کاهش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر ادامه خواهد داشت.

به گزارش اول فارس، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز سه‌شنبه، در نواحی شمال غرب، غرب، شمال شرق، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف و همچنین در بخش‌هایی از مرکز بارش پراکنده انتظار می‌رود.

تخت جمشید 2

چهارشنبه سامانه بارشی در نوار شمالی کشور، بخش‌هایی از مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و پنجشنبه در سواحل دریای خزر، نواحی شمال شرق و با شدت کمتر در شمال غرب کشور فعالیت خواهد داشت.

از اواخر وقت پنجشنبه سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج خواهد شد و طی روز‌های جمعه و شنبه در نواحی شمال غرب بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

امروز در نواحی مرکز به ویژه در استان‌های اصفهان، یزد، فارس و کرمان وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر نواحی ذکر شده برای دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب شرق و به تدریج شرق و شمال شرق انتظار می‌رود.

همچنین طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه انتقال توده گرد و خاک از کشور‌های همسایه غربی به نواحی غرب و جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست. امروز و فردا کاهش دما (۴ تا ۶ درجه) در استان‌های ساحلی دریای خزر ادامه خواهد داشت.

به علاوه چهارشنبه در نواحی غرب، شمال غرب، پنجشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق و جمعه در نواحی شرق و جنوب شرق کاهش دما (۶ تا ۸ درجه) پیش‌بینی می‌شود.

امروز نیمه غربی خلیج فارس، چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و جمعه و شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود.

همچنین طی سه روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

پیش‌بینی وضعیت جوی استان فارس

هواشناسی استان فارس اعلام کرد:  آسمان استان فارس در نیمه شمالی قسمتی تا نیمه ابری همراه با بارش های پراکنده پیش بینی شده است.

مشروح گزارش هواسناسی استان فارس به شرح ذیل است:

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ،آسمان در نیمه شمالی قسمتی تا نیمه ابری و در نیمه جنوبی صاف، بارش پراکنده در برخی نقاط شمالی و وزش باد (گاهی وزش باد شدید) بویژه در بعد از ظهر و به خصوص در نواحی شمال شرق

‌چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ،آسمان در نیمه شمالی صاف تا قسمتی ابری و در نیمه جنوبی صاف، در برخی نقاط شمالی بارش پراکنده و وزش باد (گاهی وزش باد شدید) بویژه در بعد ازظهر و به خصوص در نواحی شمال شرق

بر اساس بررسی آخرین نقشه ها، برای پنج شنبه در برخی نقاط شمالی بارش پراکنده و خفیف باران خواهیم داشت. کاهش محسوس دما برای چهارشنبه شب و بویژه پنج‌شنبه شب در سطح استان به خصوص نواحی شمالی و مرکزی استان پیش بینی میشود.

کــمــیــنــه دمــای امــروز اســتــان:صفاشهر با ۶ درجه بالای صفر، بـــیـشـیــنــه دمـای دیــروز اســتان لامرد و مهر با ۳۵ درجه بالای صفر ، کــمــیــنــه دمــای امــروز شــیــراز:۱۳ درجه بالای صفر،بـــیـشـیــنــه دمــای دیــروز شــیــراز: ۲۶ درجه بالای صفر

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار