چاپ کد خبر: 98620
5 آذر 1401

پیش بینی وضعیت بارش باران در مناطق مختلف کشور تا اردیبهشت ۱۴۰۲

بررسی وضعیت بارشی حوضه‌های آبریز کشور از نیمه آذرماه امسال تا نیمه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ بیانگر آن است که بارش‌ها از کمتر از نرمال تا نرمال رخ خواهد داد.

بارانبارندگیهواشناسی

به گزارش اول فارس به نقل از ایرنا، پاییز امسال سومین پاییز خشک است که وضعیت بارش‌های آن چندان مناسب ارزیابی نمی‌شود و همین امر تأمین آب را با دغدغه همراه ساخته است.

پیش بینی بارش کشور از هفته دوم آذر تا هفته اول دی نشان می‌دهد در نیمه شرقی و جنوب کشور در دو هفته ابتدایی این دوره بارش کمتر از نرمال بوده، اما در هفته پایانی آذر و هفته آغازین دی ماه در محدوده نرمال خواهد بود.

همچنین بارش‌ها در سایر مناطق کشور به‌ویژه مرکز و غرب سواحل خزر و شمال غرب کشور بیشتر از نرمال خواهد بود.

پیش بینی بارش کشور

برپایه این گزارش، میانگین بارش کشور در نیمه دی تا نیمه بهمن در محدوده نرمال تا بیش از آن پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود در استان‌های واقع در جنوب غرب، شمال خلیج‌فارس و دو سوی مناطق واقع در مرکز و غرب البرز و اردبیل بیش از نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال باشد.

درعین‌حال احتمال وقوع بارش انباشته بیشتر از نرمال در مناطقی از سواحل خزر بیش از ۶۵ درصد در استان هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و نوار جنوبی کرمان کمتر از ۳۵ درصد و در سایر مناطق بین ۳۵ تا ۶۵ درصد است.

انتظار می‌رود میانگین بارش کشور در نیمه بهمن تا نیمه اسفند در محدوده نرمال تا بیشتر از آن باشد. همچنین بارش‌ها در استان‌های همسایه زاگرس مرکزی و شمال خلیج‌فارس بیشتر از نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال پیش‌بینی می‌شود.

احتمال وقوع بارش انباشته بیشتر از نرمال در استان هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، نوار جنوبی کرمان و بخش محدودی از استان خراسان جنوبی کمتر از ۳۵ درصد و در سایر مناطق کشور بین ۳۵ تا ۶۵ درصد است.

پیش بینی بارش کشور2

وضعیت بارش در نیمه اسفند تا نیمه فروردین ۱۴۰۲ در اغلب مناطق کشور در محدوده نرمال است و در جنوب غرب، زاگرس مرکزی و مناطقی از غرب کشور گرایش به بیش از نرمال دارد.

در استان‌های واقع در نوار جنوبی و جنوب شرق و مناطق محدودی از مرکز کشور احتمال وقوع بارش انباشته بیشتر از نرمال، کمتر از ۳۵ درصد و در سایر مناطق بین ۳۵ تا ۶۵ درصد خواهد بود.

در نیمه فروردین تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۲ وضعیت بارش‌ها در اغلب مناطق کشور در محدوده نرمال و در دو سوی کوه‌های البرز و بخشی از شمال شرق گرایش به بیشتر از نرمال دارد.

احتمال وقوع بارش بیش از نرمال در نیمه جنوبی کشور کمتر از ۳۵ درصد و در سایر مناطق بین ۳۵ تا ۶۵ درصد است.

فال حافظ امروز ۱۰ آذر با تفسیر دقیق و زیبا

کلیک کنید و عضو یکی از کانالهای خبر فوری ما شوید

اشاره 1

کانال اول فارس در روبیکا

 کانال اول فارس در  ایتا 

 کانال اول فارس در سروش

 کانال اول فارس در  بله 

 کانال اول فارس در  آیگپ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس یکشنبه , ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲

خدایا باران رحمتت برما به باران و دروغ گویان از هر قشری را نابود کن تا طبیعت هم به ما بندگان خدا یا به قولی اشرف مخلوقات رحم کند واز این ذلت وخواری نجات پیدا کنیم _انشاءالله

آرش کازرونی یکشنبه , ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳

خدایا سرزمین سعادتمند ایران رو از دروغ،جنگ ،خشکسالی و تزویر و ریاح دور کن و ریشه خائنین به کشور رو بخشکان

ناشناس یکشنبه , ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲

خدایا به حق فاطمه زهرا (س)دل ملت ایران را با لطف و کرم خودت و با باران رحمت خودت شاد کن…

ناشناس یکشنبه , ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

انشاالله خدا همه ی جوانان ایران زمینم را به راه راست هدایت کن خدایا خودت کمکمون کن

مهرزاد یکشنبه , ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

خدا رو بحق خون شهدا قسم میدیم که این مملکت امام زمانی و این ملت امام حسینی رو از دروغگویان و از خشکسالی ها و از خاعنین به وطن در پناه خودش حفظ کنه و شر دشمنان رو به خودشون برگردونه، خداوند به سرزمین ایران و زندگی ایرانی ها برکت دهد انشالله

آخرین اخبار