چاپ کد خبر: 90543
2 مرداد 1401

پیش بینی وقوع سیلاب شدید بر اثر فعالیت سامانه مونسون در استان بوشهر

 رئیس گروه مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: با اعلام احتمال وقوع سیلاب در استان بوشهر، هم استانی‌ها اقدامات پیشگیرانه را در دستورکار داشته باشند.

سیل بوشهر

به گزارش اول فارس ، بهمن گشتاسب روز یکشنبه اظهار کرد: با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور و تاثیر سامانه مونسون در هفته جاری ضروری است تا پیش از وقوع سیلاب های احتمالی آمادگی لازم توسط نهادهای مرتبط و هم استانی های گرامی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مدل های مختلف جهانی، عمده تاثیر این بارندگی ها در حوزه های بالادست استان بوشهر اتفاق خواهد افتاد و این موضوع موجب ورود رواناب های بالادست به استان خواهد شد.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: با توجه به حجم بالای بارندگی ها در مدت زمان کوتاه، جاری شدن سیل در استان های همجوار و همچنین جنوب و مرکز استان بوشهر محتمل است و لذا کشاورزان، دامداران و عشایر محترم می بایست اقدامات پیشگیرانه را مدنظر داشته باشند.

گشتاسب با اشاره به سیلاب رودبال استان فارس گفت: در زمان هشدار سیلاب، بستر خشک رودخانه نیز مکان مناسبی برای اتراق و استراحت نمی باشد و وقوع بارندگی در حوزه های بالادست، می تواند منجر به وقوع اتفاقات تلخی همچون سیلاب روزهای اخیر استان فارس گردد.

وی تصریح کرد: از هم استانی های گرامی به ویژه عشایر تقاضا می شود تا نسبت به هرگونه اتراق، چرای دام و تردد در محدوده رودخانه ها و آبراه ها، به ویژه رودخانه های اصلی استان بپرهیزند.

بهمن گشتاسب اضافه کرد: همچنین در زمان سیلاب، از هرگونه تردد، توقف و عکاسی در حاشیه رودخانه ها، لبه آبراه ها و روی پل ها اجتناب گردد تا شاهد وقوع حوادث ناخوشایند نباشیم.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر اظهار کرد: بررسی و رصد مداوم سامانه موسمی مونسون در دستورکار سازمان هواشناسی، موسسه تحقیقات آب و دفتر مطالعات پایه منابع آب این شرکت قرار دارد و اطلاعات مورد نیاز شهروندان از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار