چاپ کد خبر: 39729
18 آذر 1399

پیش بینی سازمان هواشناسی از بارش ۴ روزه برف و باران وکاهش ۱۰ درجه ای هوا

هواشناسی استان فارس 3

سازمان هواشناسی با پیش بینی تداوم بارش برف و باران در برخی مناطق از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در شرق و جنوب شرق و ماندگاری هوای سرد طی ۴ روز آینده خبر داد.

به گزارش گروه محیطزیست اول فارس، فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت آینده در استان‌های گیلان، غرب مازندران، نیمه شرقی هرمزگان، دریای عمان، شرق تنگه هرمز و همچنین جنوب سیستان و بلوچستان شاهد بارش پراکنده خواهیم بود ادامه داد: در ارتفاعات کرمان و در مناطق سردسیر بارش باران و برف پیش بینی می شود.

او ادامه داد: فردا در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش برف و باران خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بارش پراکنده در سواحل دریای خزر، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان پیش بینی می‌شود افزود: فردا در برخی مناطق شمال غرب، غرب، غرب دریای خزر و شمال شرق بارش پراکنده خواهیم داشت.

او با بیان اینکه برای پنجشنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، سیستان و بلوچستان و کرمان بارش پراکنده پیش‌بینی شده است گفت: آخر هفته در قزوین، البرز، تهران و سمنان شاهد بارش باران خواهیم بود و در ارتفاعات برف می‌بارد.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی از امروز تا آخر هفته در شرق و جنوب‌شرق کشور کاهش دمای ۵ تا ۱۰ درجه ای خواهیم داشت.

گودرزی یادآور شد: روز جمعه و شنبه در برخی مناطق سواحل دریای خزر و شمال شرق بارش پراکنده و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت و از امروز تا روز یکشنبه در غالب مناطق کشور شاهد ماندگاری هوای سرد خواهیم بود که سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در کلان شهر‌ها به ویژه شهر‌های اراک، اصفهان و تهران در ساعات اولیه روز خواهد شد.

او ادامه داد: از امروز تا پایان هفته خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

این کارشناس هواشناسی درباره وضعیت آب وهوای تهران هم گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی و وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای هوا به ۸ درجه و کمترین آن به یک درجه می رسد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

عبود پنجشنبه , ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۳:۱۷

خداکنه تو خوزستان نباره بخدا بدبخت میشیم

آخرین اخبار