چاپ کد خبر: 98599
5 آذر 1401

این ۱۸ کار باعث فرار مردها از زنان می شود

دوری مرد از زن
فاصله گرفتن یک مرد از همسر یا شریک عاطفیش راهی منفعلانه-پرخاشگرانه برای کنار آمدن با مشکلات طولانی مدتی است که در رابطه آن‌ها وجود دارد. فرقی نمی‌کند که او بلافاصله بعد از دعوا از شما فاصله می‌گیرد یا اینکه همیشه این کار را می‌کند در هر صورت او بدنبال راه فرار از مشکلاتی است که در رابطه وجود دارد. این کار او اصلا به معنای بی‌علاقگی او نسبت به شما نیست بلکه به این معناست که او به زمان بیشتری احتیاج دارد تا بتواند با مشکلاتش کنار بیاید. پس اگر شریک عاطفیان اخیرا از شما فاصله می‌گیرد، ابراز محبت نمی‌کند و دیگر مانند سابق به شما توجه ندارد
از ترس از تعهد گرفته تا وحشتِ تغییر، دلایل زیادی می‌تواند وجود داشته باشد که درست زمانی که فکر می‌کنید به یک مرد نزدیک شده اید، او از شما دور می‌شود. در این نوشتار به ۵ مورد از شایع‌ترین دلایل مشترک بین مردها اشاره شده که باعث دوری مرد ها از زن ها می‌شود. اگر شما هم اخیرا چنین تجربه‌ای داشته اید شاید بتوانید دلیل دور شدن مردتان را در این مطلب بیابید.ادامه مقاله را مطالعه کنید تا با علل و راهکارهای عملی مقابله با این شرایط سخت آشنا شوید

۱. دلیل دوری مرد ها از زن ها؛ ترس از تعهد

ترس از تعهد باعث می‌شود خیلی از مردان در لحظه‌ای که فکر می‌کنید نزدیک ترین آدم زندگی شما هستند، او را از شما دور کند. مردها این ترس غیرمنطقی را در واکنش به رابطه جدی با یک زن احساس می‌کنند. وقتی متوجه می‌شوند که یک رابطه در حال جدی شدن است و تا مرز ازدواج پیش رفته، از تعهد به آن واهمه دارند. آنها می‌ترسند که در قید و بندها گیر کنند و اولین واکنش‌شان فرار است.

۲. ترس از طرد شدن

مردان از نظر عاطفی خیلی آسیب پذیرتر هستند. آنها می‌ترسند که از سوی زن مورد علاقه شان طرد شوند. یا جواب نه بشنوند. این فکر در اعماق ذهن و روان آنها حک شده، برای همین می‌ترسند که از احساس خود با شما صحبت کنند. در واقع آنها در رابطه احساسی خود حس امنیت ندارند و به صورت ناخودآگاه مکانیسم دفاعی خود را فعال می‌کنند.

۳. مرد ها تغییر را دوست ندارند

یکی دیگری از دلایلی که مرد مورد علاقه شما را از شما دور می‌کند، مقاومت آنها در برابر تغییر است. خیلی از مردان با اتفاقات رابطه عاطفی خود عادت می‌کنند و احساس راحتی دارند. برای همین لحظه ای که تغییری در رابطه به وجود بیاید مثل تعهد، آنها می‌توانند بپذیرند. آنها از تغییر روال رابطه یا نقش خودشان در رابطه می‌ترسند و این تغییر را دوست ندارند.

۴. دوری از درگیری

برخی از مردان از هر نوع درگیری یا اختلاف فرار می‌کنند و این باعث می‌شود خیلی راحت عقب نشینی کنند. آن‌ها از شکست‌های عاطفی، مشاجره یا هر نوع ملودرام متنفرند، بنابراین راحت ترین گزینه را انتخاب می‌کنند و خیلی راحت از رابطه کنار می‌روند.

۵. دلیل دوری مرد ها از زن ها؛ عشق سابق

گاهی ممکن است کاری انجام دهید که او را به یاد عشق سابقش بیندازد یا خاطره ای را زنده کند. دقیقا همان لحظه است که مرد متوجه می‌شود، هنوز نتوانسته معشوق سابقش را فراموش کند. این فکر باعث می‌شوند مردها خیلی راحت از رابطه بیرون بروند. زیرا وقتی هنوز نسبت به عشق قبلی خود احساس دارند، نمی‌توانند کنار شما زندگی کنند و خاطره بسازند. پس با پایان رابطه به دنبال پیدا کردن خودشان می‌گردند.

۶. بحران های میان سالی

ممکن است شوهر شما در حال تجربه کردن چیزی باشد که به آن بحران میان سالی گویند. ممکن است وی در حال وارد شدن به تغییرات کاری و حرفه ای باشد و یا جدیدا یک قرار داد کاری مهم را به هم زده باشد و .. غرق شدن او در احساسات و تفکرات اش در مورد وضعیت تازه و رویارویی سازنده با سبک زندگی جدیدش سبب دوری گزینی از شما شود.

حرف زدن با مرد زندگیتان ، در مورد هر چیزی که سبب نگرانی وی شده و یا در خصوص تغییرات به وجود آمده، یک راه برای به حرف آوردن وی و شکستن سد ارتباطی او خواهد بود.

۷.وقت تبادل احساسات رسیده

زمانی که مرد از زن فاصله می گیرد و صحبت و تبادل احساسات بین آن دو رنگ می بازد مسلما عصبانیت جای خود را به تعامل سازنده زوجین می دهد. تبادل احساسات، زن و شوهرها را با هم صمیمی می کند و این صمیمیت به آن ها جرأت می دهد تا دلگیری ها و ترسها و سختی های خویش را که باعث عصبانیت شان هستند بیان کنند.

ما معمولاً در آگاه شدن  از آزردگی ها و ترسهای خویش مشکل داریم. در جامعه ما، مردها در ابراز ناراحتی بیشتر مشکل دارند و بنابراین ناراحتی خود را خشمگینانه نشان می‌دهند پس عصبانیت معمولاً نشان جریحه دار احساسات است.

بحث ازاد، برای زندگی زناشویی حیاتی است. اینکه دو انسان با سابقه های مختلف، جنسیت مختلف و جهان بینی مختلف با هم تفاوت نظر پیدا کنند، معمولی است. ادغام دو شخصیت در یک ارتباط، سختی ها و مشکلاتی دارد.

چنانچه بخواهیم این سختی ها و مشکلات را تحمل نکنیم باید قید صمیمیت را که جوهر زناشویی اثر بخش است، بزنیم. پس بهتر است بپذیریم که تفاوت و پیدایش مشکل در زندگی مشترک اجتناب ناپذیر است و خودمان را آماده کنار امدن با آن کنیم نه این که از تعامل سازنده در زندگی زناشویی، پرهیز کنیم.

۸.اعتماد به نفس پائین زنان

مردان از زنانی که اعتماد به نفس پایینی دارند، خوش شان نمی آید زن هایی که اعتماد به نفس پایینی دارند، مردها را فراری می دهند. مردها دوست دارند در نزدیکی زن هایی باشند که دردسر کمتری دارند. آن ها از گریه کردن و دردسر ساز بودن زنان متنفرند.

۹.بداخلاقی زنان

بداخلاقی نکنید شاید بیشتر صحبت های شما منطقی و درست باشد، ولی در شیوه بیان صحبت های تان اشتباه می کنید. غرولند کردن، بداخلاقی و رنجورنمایی سبب گریزان شدن همسرتان از محیط منزل می شود.

۱۱.توقع زیاد

باید این را بدانید که هیچ کس به ویژه یک مرد، دوست ندارد که به او بگویند چه کار کند. ولی مردان می دانند که مواردی وجود دارد که باید روی آنها کار کنند و حاضرند به راهنمایی شما در این باره گوش دهند.

هرچند قدری راهنمایی و نصیحت گاه و بیگاه، با رییس مابانه رفتار کردن دو چیز مختلف است؛ ولی اگر شما بصوت پی در پی از او چیزهای زیادی بخواهید و موردهای زیادی را گوشزد کنید امکان دارد سبب شوید وی علاقه اش را از دست بدهد. این را به خاطر داشته باشید ، هرچند کاملاً منطقی است که در یک رابطه چیزهایی بخواهید، ولی مرزی وجود دارد که نباید از آن بگذرید.

۱۲.از بین رفتن جاذبه های زن و شوهری

خیلی از همسران پس از بچه دار شدن و گذشت چند سال حس می کنند دیگر از آن ها گذشته است! حلال خداوند را بر خود حرام نموده و از هر گونه ابراز محبّت نسبت به همسر پرهیز می کنند، در صورتی که نیازها به قوت خود باقی است و همین دوری کردن از نیاز طبیعی سبب بد خلقی و بهانه گیری دو طرف می شود.

۱۳.عدم سعی برای جذب یکدیگر

دختر و پسری که برای جای شدن در دل یکدیگر هر کاری می کردند و زیبا ترین کلمه ها را بکار می بردند، دیگر اهمیتی به حس همسرشان در قبال عملکرد خویش نمی دهند و برایشان افراد دیگر( فامیل، همکار، همسایه و…) مهمتر از شریک زندگی شان است.

۱۴.روابط جنسی ندارید

پرچم قرمزی که ثابت می کند دیگر پیوند عاطفی بین تان وجود ندارد، حذف رابطه جنسی با همسرتان است. شاید هم پرهیز از رابطه ی جنسی، برای شما ابزاریست برای تنبه همسرتان!

۱۵.فاصله ای که روز به روز بیشتر می شود

هر چه بیشتر تلاش کنید همسرتان را وادار به رابطه عاطفی کنید و جوابی نگیرید، فاصله ی بین تان بیشتر و بیشتر خواهد شد. تلاش کردن ها و نتیجه نگرفتن ها روی هم انباشته شده  و شکاف بین تان را عمیق تر می کند.

۱۶.شنونده خوبی نیستید

شاید دلیل فاصله گرفتن عشقتان از شما این باشد که شما گوش شنوایی برای شنیدن حرف‌هایش ندارید. اگر نمی‌توانید یک لحظه سکوت کنید و به حرف‌های همسرتان گوش کنید، دائماً پابرهنه وسط حرف‌هایش می‌پرید و حرفش را قطع می‌کنید و هیچ تلاشی برای گوش دادن به او نمی‌کنید، طبیعی است که او هم نخواهد به حرف‌هایتان گوش بدهد. چنانچه مرد مورد علاقه‌تان احساس کند که حرف‌هایش را از این گوش می‌شنوید و از آن گوش درمی‌کنید یا این که گفته‌هایش هیچ اهمیتی برایتان ندارد، طبعاً زمان زیادی را به شنیدن حرف‌هایتان اختصاص نخواهد داد. پس این بار که عشقتان سفره دلش را پیش شما باز می‌کند، سراپا گوش بشوید، نهایت تلاشتان را بکنید تا شنوندۀ فعالی برایش باشید و به تک‌تک کلماتش و لحن گفتن آنها توجه کنید.

۱۷.به شریک عاطفیتان توجه نمی‌کنید

اگر این روزها از خودتان می‌پرسید که چرا همسرتان این‌قدر از شما فاصله گرفته است، بهتر است این سوال را هم از خودتان بپرسید که آیا به اندازۀ کافی به همسرتان توجه می‌کنید؟ اگر شما آن کسی هستید که به رابطه‌تان بی‌علاقه شده‌اید، به خاطر حواس‌پرتی و آشفتگی ذهنی به رابطه‌تان توجه نمی‌کنید یا دائماً با گوشیتان سرگرم هستید، در واقع این احساس را به شریک عاطفیتان منتقل می‌کنید که او دیگر برایتان اهمیتی ندارد. در چنین شرایطی طبیعی است که او نیز متقابلاً به شما بی‌توجهی کند و نسبت به شما سرد شود. برای این که همسرتان دوباره به شما توجه کند و رابطه‌تان گرم شود، باید احساس کند که شما از جان و دل برای بهبود رابطه‌تان تلاش می‌کنید و می‌خواهید این فاصله را از بین ببرید.

۱۸.دائماً از همسرتان انتقاد می‌کنید 

شاید دلیل فاصله گرفتن همسرتان از شما این باشد که شما دائماً از او انتقاد می‌کنید. اگر هر کلمه‌ای که از دهانتان خارج می‌شود، توهین، انتقاد یا یک نظر تحقیرکننده است، احتمالاً همسرتان تصمیم گرفته است از شما دور شود تا دیگر مجبور نباشد این همه تحقیر و منفی‌بافی را تحمل کند. درست است که همیشه باید نظرات و احساسات خود را آزادانه مطرح کنید و شریک عاطفیتان را از ذهنیات و افکارتان مطلع کنید، اما بهتر است مهارت‌های ارتباطی خود را نیز بررسی کنید تا اگر همواره رفتار تهاجمی و توهین‌آمیزی دارید که احساسات مرد مورد علاقه‌تان را آزرده می‌کند، این رفتار را اصلاح کنید.


کارهایی که نباید در این شرایط انجام دهید

سر همسرتان به دلیل سرد شدنش غر نزنید  

اگر با یکدیگر دربارۀ سرد شدن رابطه‌تان صحبت کرده‌اید و دربارۀ روش‌هایی برای بهبود رابطه‌تان به توافق رسیده‌اید، اما همسرتان به قول و قرارتان پایبند نیست، به‌جا و حتی لازم است که گفتگویتان را به او یادآوری کنید. اما اگر سعی کرده‌اید با او حرف بزنید، و او تمایلی برای گفتگو نشان نداده است، غر زدن مداوم دربارۀ سردی و بی‌توجهیش نسبت به شما اثر خوبی نخواهد داشت.

نسبت به او سرد نشوید 

مسلماً نادیده گرفته شدن از سوی همسرتان و فاصله گرفتن او شما را ناراحت کرده است و طبیعی است که بخواهید این کارش را جبران کنید. اما اگر این رابطه‌ برایتان باارزش است، بهتر است تمام پل‌ها را پشت سرتان خراب نکنید و راهی هم برای بازگشت همسرتان بگذارید. اگر متقابلاً نسبت به او سرد شوید و به او بی‌توجهی کنید، ممکن است به جای این که با گره زدن طناب در حال پاره شدن رابطه‌تان به هم نزدیک‌تر شوید، با پاره شدن این طناب برای همیشه از هم دور شوید.

نیازهای بیشتری را به همسرتان تحمیل نکنید 

نیازمند بودن و کناره گرفتن از علل بالقوۀ سرد شدن بسیاری از رابطه‌ها است. هرچه به نظر همسرتان نیازمندتر برسید، او بیشتر از شما کناره می‌گیرد. رابطه‌های سالم بر بده بستان‌های عاقلانه استوار است و در آنها به نیازهای هر دو طرف توجه می‌شود؛ اما برای این که یک رابطۀ در آستانۀ فروپاشی را ترمیم کنید، باید موقتاً درخواست‌های کمتری از شریک عاطفیتان داشته باشید. مسلماً با لجبازی کردن با همسرتان یا تحمیل خواسته‌های فراوان به او نمی‌توانید صمیمیت را به رابطه‌تان برگردانید.

اکثر زوج‌هایی که مدتی طولانی در کنار هم بوده‌اند، هر از گاه دوره‌های سخت سردی و فاصله گرفتن از یکدیگر را در رابطۀ عاطفیشان تجربه می‌کنند. در چنین شرایطی بسیار مهم است که مثبت‌اندیشیتان را حفظ کنید، مگر آن که دلیلی جدی مانند مورد سوءاستفاده یا خیانت قرار گرفتن برای بدبین شدن به رابطه‌تان داشته باشید. اگر مشکلی جدی در رابطه‌تان وجود نداشته باشد با رعایت توصیه‌های این مقاله و تلاش برای بهبود رابطه‌تان می‌توانید دوباره به هم نزدیک شوید.

چنانچه این راهنما نیز کمکی به رفع سردرگمی و ناامیدیتان نکرد و همسرتان روز به روز بیشتر از شما فاصله گرفت، هیچ اشکالی ندارد که از متخصصین برای حل مشکلتان کمک بگیرید.

گاهی ممکن است در طول رابطۀ عاطفی مرد موردعلاقه‌تان از شما فاصله بگیرد. این موضوع قطعا برای شما نگران‌کننده و اضطراب‌آور است اما باید بدانید که این موضوع در اغلب موارد امری طبیعی است و اگر علل به وجود آمدن این موضوع را شناسایی کنید به راحتی می‌توانید آن را حل کنید. اگر عشقتان از شما فاصله می‌گیرد احتمالا بدلیل مشکلاتی که در رابطه با هم دارید نسبت به شما دلسرد و بی‌انگیزه شده است. شاید او از نظر روحی آشفته و سردرگم است، همیشه سرگرم موبایلش است و به شما توجهی نمی‌کند. گاهی هم ممکن است که بدلیل بی‌توجهی‌های شما، او دلسرد و ناامید شده باشد. برای حل این مشکل بهتر است در ابتدا کمی صبور باشید و به شریک عاطفیتان فرصتی برای فکر کردن بدهید. برای نگه داشتن این رابطه تلاش کنید و سعی کنید نقاط ضعف خود را حل کنید. به هیچ عنوان به مرد موردعلاقه‌تان غر نزنید، او را نادیده نگیرید، و سعی نکنید با او لجبازی کنید. به مرور زمان متوجه خواهید شد که با انجام این موارد او هر روز به شما نزدیک‌تر خواهد شد.

شما هم نظرتان را برای ما بنویسید

مردان عاشق و دلباخته چه زنانی می‌شوند؟

کلیک کنید و عضو یکی از کانالهای خبر فوری ما شوید

اشاره 1

کانال اول فارس در روبیکا

 کانال اول فارس در  ایتا 

 کانال اول فارس در سروش

 کانال اول فارس در  بله 

 کانال اول فارس در  آیگپ

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

قدرت طهماسبی شنبه , ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰

وسواس ،چشم و هم چشمی ،خرج تراشی ،بد قلق بودن و چشم چرانی

آخرین اخبار