چاپ کد خبر: 90204
29 تیر 1401

چرا هیچکس به داد مردم تنگ‌رود خسروشیرین نمی رسد ؟

منطقه تنگ‌رود از توابع دهستان خسروشیرین می‌باشد که متاسفانه مدت‌هاست بی‌توجهی مسئولان به باغداران آن منطقه مشکلات زیادی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.

تنگ رود خسرو شیرین

 در منطقه تنگ‌رود از توابع دهستان خسروشیرین بیش از ۸۰ خانوار باغدار و زارع در حال زندگی می‌باشد که متاسفانه این مزرعه از سال ۸۶ تا کنون در ادارات منابع طبیعی، جهادکشاورزی و فرمانداری شهرستان آباده گمنام مانده و در هیچ کدام از جلسات شورای اداری نامی از این مزرعه و خانوار ذی‌نفع آن و دریافت و بررسی مشکلات و رسیدگی به آن‌ها برده نشده است و اکثر ادارات در آباده و به طبع در استان از وجود چنین مزرعه‌ای با خصوصیات موجود آن بی‌خبرند و تنها نام چهار دره خسروشیرین به عنوان منطقه ییلاقی عشایر کوچ‌رو مطرح گردیده است.

مسئله رفت و آمد باغداران و همچنین انتقال محصولات از طریق جاده خاکی و ناهموار کنونی این مزرعه یکی از مشکلات باغداران می باشد، زیرا راه دسترسی مناسبی وجود ندارد و با کمترین تردد و همچنین بارش باران ، برف و… ناهموارتر گردیده و ارتباط اهالی در این مزرعه قطع می گردد و گاها امکان خروج از آن مقدور نمی‌باشد .

حتی آزادراه جدید اصفهان_شیراز با وجود نزدیکی به آن منطقه امتیازی برای آن‌ها به حساب نمی‌آید چرا که راه دسترسی به این مزرعه توسط آزاد راه تازه تاسیس قطع گردیده و تابحال هیچ اقدامی در خصوص اصلاح آن صورت نگرفته است.

این آزادراه می‌توانست مواهبی را برای مردم آن منطقه از جمله ورودی خروجی، صدور مجوز برپائی بازارچه محلی جهت دایر نمودن غرفه‌های فروش محصولات باغی و دامی در کنار آزاد راه و همچنین رساندن محصولات خود به صورت بی واسطه به بازارهای فروش سایر استان ها ، را در پی داشته باشد.

مشکلات خانوار آن منطقه تا حدی مظلومانه بود که امام جمعه سده در یکی از خطبه‌های نمازجمعه به کنایه خطاب به مسئولین وقت شهرستان آباده گفت که اگر نمی‌توانید به مردم آن منطقه رسیدگی کنید، به شهرستان اقلید واگذار کنید.

مجمع مطالبه‌گران استان فارس مدت‌ها قبل در اقدامی پیگیری مشکلات آن منطقه را از نیک مرام فرماندار سابق شهرستان آباده خواستار شد اما متاسفانه وی اقدامی انجام نداد.

اکنون نیز این مجمع در نامه‌ای از میثم خداداد فرماندار فعلی آباده خواستار پیگیری وضعیت خانوار منطقه تنگ‌رود شده است که وی نیز تا کنون بی‌تفاوت از کنار این مسئله عبور کرده است.”خبرگزاری فارس از آباده”

گروه واتساپ اول فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار