چاپ کد خبر: 54022
25 اردیبهشت 1400

چرا کسی به مردم استان فارس پاسخگو نیست؟

مرغ قطعه بندی شده

بیش از یک ماه است که بازار مرغ در استان فارس با چالش جدی مواجه است.”کمبود شدید مرغ در استان فارس” در این میان سکوت غیر قابل قبول دو گروه از مسئولان در استان فارس جای سوال زیادی دارد” مسئولین اجرایی استان و نمایندگان مردم در مجلس” ، این در حالی است که در این روزها صدا و سیما ، مطبوعات ، رسانه ها و شبکه های اجتماعی نیز به کرات مشکل تامین مرغ توسط مردم را بارها منعکس کرده اند.

موضوع اساسی در بحران نبود مرغ در بازار استان فارس تنها  مشکلات خاص واحدهای تولید کننده در تامین دان و نهاد های دیگر نیست بلکه شبکه توزیع و نظارت بر بازار استان فارس نیز ناتوانی خود را در مدیریت توزیع مرغ را براحتی نشان داده است. 

در حالی که مرغ گرم حتی با نرخ غیر دولتی و آزاد در شیراز و دیگر شهرهای فارس  یافت نمیشود و علیرغم تصمیمات فاقد ضمانت اجرایی در خصوص تامین و توزیع مرغ ، این روزها شاهد وفور بیش از حد مرغ قطعه بندی شده در سطح بازار و البته با قیمت های سرسام آور هستیم.

سوال اساسی این جاست که چگونه سازمان صمت استان فارس در حالی که قانونا بر کشتارگاه ها نظارت صنفی، فنی و صنعتی داشته، دارای تشکیلات ضابطان وقوانین خاص بازار یعنی بازرسی و تعزیرات است و از سوی دیگر ناظر بر انبارها و سردخانه های استان فارس هم هست و قانونا مسئول تنظیم بازار را هم بر عهده دارد قادر به اعمال نظارت  ومدیریت قابل قبولی بر بازار مرغ نیست؟ 

متاسفانه در حالی که مردم ماه رمضان را با چالش نبود مرغ در بازار بسر کردند ولی هنوز هم  هیچکس پاسخگوی شیوه ناکارآمد توزیع در استان فارس نیست!

مسئولین استان فارس اکنون چه پاسخی برای افکار عمومی و مردم سخت در مضیقه از نظر تامین مرغ مورد نیاز روزانه خود را دارند؟

سکوت عجیب نمایندگان مردم استان فارس در  برابر مشکلات معیشتی مردم خصوص  امر تویع مرغ نیز جای سوالات زیادی دارد. 

آیا زمان آن نرسیده است که استاندار محترم استان فارس و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نشان دهند که در قبال مردم پاسخگو بوده و احساس مسئولیت قانونی و اجتماعی نمایند؟

آیا اینک که چند دلال توانسته اند معیشت مردم را به گروگان بگیرند و مردم شاهد نمایش ضعیف مدیران حلقه های مختلف تولید و توزیع مرغ و تصمیم گیری در این خصوص هستند نباید مسئولانی را که عملا بازار و مردم یک استان بزرگ و مهم چون فارس  را در برابر در برابر چند دلال بی دفاع نموده اند با افراد توانمندتر، باتجربه تر و دارای برنامه جایگزین نمایند؟

مردم این روزها شاهد و ناظر تصمیمات و تدابیر غلط ، ضعف نظارت ها ، کمبودها و بی تفاوتی در برابر مشکلاتشان هستند و جا دارد نمایندگان محترم مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی نیز به رسالت واقعی خود در این باره عمل نمایند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

غضنفر محمدی فرد شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷

نظارت در بازار به طور کلی نیست نه تنها مرغ بلکه هر اجناسی دست روش میزاری چه تولید داخلی چه خارجی سرسام اور هست مخصوصا وسایل در رابطه با کشاورزی ….بازار رها کردن

ناشناس شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱

سلام
بابا جونی، این روزا دست رو هر کسی بذاری، صدای یکی در میاد،
با این شرایط چه کسی رو عزل کنند، همه حضرات با هم سرگرمند و ملت سردر گم و هر روز گرفتار تر از دیروز.
برای رفع مشکلات و مصائب مردم باید تغییرات از استانداری شروع شود تا بقیه ادارات خودشان را جمع کنند.

مرضیه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳

فکر کنم کسانیکه مرغ را انبار کرده اند حق و حساب………

ناشناس شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴

سلام کاکو جون کی به کیه هر که به فکر خود است. و بازار هم رها

آخرین اخبار