چاپ کد خبر: 85315
10 خرداد 1401

چند ترفند برای تمیز کردن انواع سینی فر

تعلل و اشتباه در تمیز کردن سینی فر می‌تواند طعم غذاهای دیگر شما را نیز بد کند و کیکی با طعم پیتزا به شما دهد.

تمیز کردن فر

 سینی فر از دسته وسیله‌های آشپزخانه است شاید هر روز به سراغ آن نروید اما به شدت کاربردی است و تعلل و اشتباه در تمیز کردن آن می‌تواند طعم غذاهای دیگر شما را نیز بد کند و کیکی با طعم پیتزا به شما دهد. تا جایی که می‌توانید، سینی فرتان را بلافاصله پس از استفاده بشویید اما روش‌های راحتی وجود دارد که با دانستن آنها می‌توانید به راحتی به سینی فر را تمیز کنید و دوام آن را حفظ کنید. دو نکته مهم را نیز فراموش نکنید که برای جلوگیری از زنگ‌زدگی، بر روی سینی فرتان لایه نازکی از روغن بریزید و همچنین برای جلوگیری از تجمع باکتری‌ها و زنگ‌زدگی‌ها، سینی فر را بلافاصله پس از شستن خشک کنید. ادامه مطلب را بخوانید تا با این روش‌ها آشنا شوید.

جادوی جوش شیرین

ترکیب جوش شیرین و آب اکسیژنه یکی از بهترین روش‌ها برای تمیز کردن سینی فر است. جوش‌شیرین و هیدروژن پراکسید را با هم ترکیب کنید تا حالت خمیری به دست آید. آن را بر روی سینی پخش کنید و بگذارید ۲ تا ۳ ساعت روی آن باقی بماند. آن را با دستمال توالت و آب تمیز کنید. اگر نیاز بود، نقاط آلوده را با اسکاچ یا سیم ظرف‌شویی تمیز بکنید البته به جنس سینی نیز دقت کنید.

سرکه و آب جوش

از یک واحد جوش‌شیرین و یک‌چهارم فنجان سرکه استفاده کنید. روی سینی جوش‌شیرین بریزید و آن را به‌طور یکنواخت پخش کنید . بعد روی سینی سرکه بریزید و منتظر بمانید تا واکنش آلودگی‌ها با آن را ببینید. سینی را در سینک سرشار از آب داغ غوطه‌ور کنید بگذارید سینی ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در این حالت باقی بماند. سینی را از آب در بیاورید و باقی‌مانده چیزها را با یک پارچه یا سیم ظرف‌شویی تمیز کنید.

تمیز کردن سینی فر استیل

سینی استیل با روکش آلومینیومی جنس سختی دارد که می‌تواند در برابر وسایل سخت مقاومت کند. برای همه روش‌ها توصیه می‌شود از سمت سخت اسکاچ و سیم ظرف‌شویی استفاده کنید. یادتان باشد با اینکه سیم ظرف‌شویی برای تمیز کردن روش مؤثری است، ولی ممکن است خراش‌های کوچکی از خود بر روی سینی فر باقی بگذارد.

تمیز کردن سینی فر آلومینیومی

سینی فر آلومینیومی را می‌توان با همان روش سینی استیل با روکش آلومینیومی و استیل ضدزنگ تمیز کرد؛ البته ممکن است به اسکاچ نرم‌تری نیاز داشته باشید. برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به سینی، اول اسکاچ‌تان را بر روی نقطه کوچکی از پشت سینی امتحان کنید.

سینی فر نچسب

برای حفظ دوام سینی نچسب، از اسکاچ‌های سخت و سیم ظرف‌شویی استفاده نکنید؛ بهتر است به‌جای آن از اسکاچ و ابزارهای غیرتهاجمی استفاده کنید. یک روش خوب برای تمیز کردن این سینی‌ها استفاده از یک کاغذ توالت مرطوب است تا سینی فر به‌مدت یک ساعت خیس بخورد. این روش برای کاهش تجمع غذاها مؤثر است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار