چاپ کد خبر: 63775
19 مرداد 1400

چند ترفند خانگی برای تمیز کردن ظروف سوخته

 تمیز کردن ظروف سوخته 2

احتمالا این اتفاق برای شما افتاده که لحظه ای از غذا غافل و با محتویاتی سوخته روبه رو شوید. از دست رفتن غذا بخشی از ماجراست و تمیز کردن ظرف سوخته بخش سخت دیگر.

یکی از دلایلی که آشپزی را سخت می‌کند، مراقبت دائمی از لحظه شروع درست کردن غذا تا زمانی است که آماده طبخ می‌شود. حتی اگر آشپز حرفه‌ای باشید مسلما یک بار هم شده این اتفاق برای شما افتاده است که لحظه ای از غذا غافل و با محتویاتی سوخته روبه رو شوید. از دست رفتن غذا بخشی از ماجراست و تمیز کردن ظرف سوخته بخش سخت دیگر. اما چگونه می‌توانید به این سختی را آسان کنید. ادامه مطلب را بخوانید تا با راه‌های تمیز کردن ظرف‌های سوخته آشنا شوید.

تمیز کردن ظروف سوخته 3

نرم‌کننده لباس و سس کچاپ

ابتدا آب را در قابلمه به جوش بیاورید. سپس یک قاشق غذاخوری نرم‌کننده لباس به آن بیفزایید. بگذارید قابلمه چند ساعت یا همۀ شب در همین حالت باقی بماند. سپس سوختگی قابلمه به‌راحتی تمیز می‌شود. برای استفاده از سس کچاپ باید روی قابلمه سوخته لایه نسبتا ضخیمی از سس کچاپ بریزید و بگذارید تمام شب در این حالت باقی بماند. روز بعد باید بتوانید با صرف نیروی کمی‌ قابلمه سوخته را تمیز کنید. در این روش، اسید حاصل از گوجه‌فرنگی به تمیز کردن قابلمه سوخته کمک می‌کند.

سرکه و آبلیمو

سرکه سفید و یک اسکاچ ظرف‌شویی معمولی ابزاری مناسب برای تمیز کردن قابلمه سوخته هستند. در این روش باید مقدار کافی سرکه را روی سوختگی‌های انواع قابلمه بریزید. سپس آن را مدت کوتاهی روی شعله و در حالت نیم‌جوش قرار دهید. معمولا این روش برای ازبین‌بردن سوختگی کف قابلمه کفایت می‌کند. این روش طبیعی و ارزان راه مناسبی برای پاک‌کردن سوختگی کف قابلمه است. همچنین در این روش می‌توانید به‌جای سرکه از آب‌لیموی تازه یا بسته‌بندی‌شده نیز استفاده کنید.

تمیز کردن ظروف سوخته 1

جوش شیرین

 ۱ یا ۲ فنجان جوش شیرین را در قابلمه سوخته بریزید. سپس مقداری آب روی آن بریزید تا نقاط سوخته با آب پوشانده شوند. قابلمه را ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی شعله و در حالت نیم‌جوش قرار بدهید. در صورت تمیزنشدن قابلمه، این کار را دوباره تکرار کنید. معمولا این روش برای تمیزکردن اغلب سوختگی‌های قابلمه مؤثر است. همچنین در این روش می‌توانید به‌جای جوش شیرین از نمک خوراکی نیز استفاده کنید.

 نوشابه

در این روش، ابتدا قابلمه را با نوشابه گازدار پر کنید. بگذارید نوشابه چند ساعت یا تا زمان شل‌شدن باقی‌مانده غذا در قابلمه باقی بماند. سپس آن را با یک کاردک تمیز کنید. در نهایت، باقی‌مانده غذا را با یک اسکاچ معمولی تمیز کنید و قابلمه را طبق روال معمول بشویید. تأثیرگذاری این روش بسیار شگفت‌آور است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار