چاپ کد خبر: 77799
22 اسفند 1400

چند روش جدید برای استعلام سود سهام عدالت

سود سهام عدالت 4

مدیر سامانه‌های اطلاعاتی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه روش جدید استعلام سود سهام عدالت را اعلام کرد.
آقای محمود حسنلو گفت: سهامداران عدالت برای اطلاع از مبلغ واریز سود سهام سال مالی منتهی به اسفند ۱۳۹۹ می‌توانند با ورود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی www.ddn.csdiran.ir مراجعه کنند.

سهامداران عدالت پس از ورود درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه می‌توانند با کلیک بر گزینه تاریخچه سود سهام عدالت مبلغ سود سهام خود را برای سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ مشاهده کنند.

به گفته حسنلو  سهامداران عدالت می‌توانند علاوه بر روش فوق، با تماس مرکز تماس ۱۵۶۹ داخلی ۱ و تارنمای www.sahamedalat.ir نسبت به واریز سود سهام عدالت خود مطلع شوند.

روز شنبه سود سهام عدالت ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر به مبلغ بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان به حساب مشمولان واریز شد.


مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از پرداخت سود به ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر از مشمولان سهام عدالت خبر داد.

به گزارش اول فارسبه نقل از سمات، محمد باغستانی گفت: در مجموع بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت روز شنبه به حساب مشمولان واریز شد که این سود بایت عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت است.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه ۱۳ بهمن ماه شورای عالی بورس واریز سود سهام عدالت به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه محول شد و با پیگیری‌های که از شرکت‌های سرمایه پذیر انجام شد تا ۱۹ اسفند ماه جاری ۹۹ درصد سود‌ها دریافت و در کمترین زمان ممکن، لیست‌های واریز سود برای بانک‌ها ارسال شد.

باغستانی در خصوص شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکرده اند، گفت: تمام شرکت‌های سرمایه پذیر در صدد بودند با تامین مالی نسبت به واریز سود سهام عدالت اقدامات لازم انجام دهند، اما متاسفانه شرکت مخابرات ایران و سیمان دشستان به تعهدات خود عمل نکردند و سود را واریز نکردند.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: با توجه به محاسباتی که انجام شد، حدود ۵ میلیون نفر سود سهام دریافت نمی‌کنند که از این تعداد ۳ میلیون نفر فوت کرده اند و حدود ۲ میلیون نفر هم شماره شبای معتبر ارائه نکرده اند.

باغستانی با بیان این که، برای هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت، سود روز جاری همزمان واریز شد، گفت: اگر فردی که سود سهام عدالت سال‌های گذشته را دریافت کرده، اما امسال آن را دریافت نکند قطعا به دلیل اشکال در شماره شبای آن فرد است که باید نسبت به اصلاح شماره شبای بانکی خود اقدام و در سامانه سجام شماره شبای جدید را ثبت کند تا در دوره بعدی این سود را دریافت کند.

باغستانی درباره سود سهام عدالت باقی مانده ۲ سال اخیر اظهار داشت: در سال ۹۸ به میزان ۲ درصد و در سال ۹۹ به میزان یک درصد سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز نشده که ۲ درصد سود سال ۹۸ عمدتا برای شرکت مخابرات ایران است و عملا هر زمان این سود واریز شود به حساب مشمولان سهام عدالت واریز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی با بیان اینکه اگر فردی سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده باشد می‌تواند برای پیگیری دلیل عدم واریز سود با مرکز ذینفعان بازار سرمایه به شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرد، افزود: برای افرادی که وام اعتباری سهام عدالت را دریافت کرده اند نیز سود سهام عدالت مبتنی بر شماره شبایی که اعلام کرده اند، واریز می‌شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ابوذرایزدی یکشنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵

سلام من یک کارگرهستم سهام عدالت نه به من تعلق گرفته است نه به دخترم

آخرین اخبار