چاپ کد خبر: 52608
13 اردیبهشت 1400

چند نکته مهم در باره نصب و کاربرد واتساپ که باید بدانید

قبل از هر چیز شما میتوانید این پیام رسان را بصورت مستقیم از لیننک های زیر دانلود و نصب کنید

دانلود

  • Mac/PC(نسخه مخصوص کامپیوتر و لپ تاپ)
  • Android(نسخه مخصوص گوشی های اندروید)
  • iPhone (نسخه مخصوص گوشی های اپل)

پیام‌رسانی شخصی

وقتی شخصی با استفاده از پیام‌رسان واتساپ به شخصی پیام می‌دهد، رمزگذاری سرتاسری واتساپ استفاده می‌شود. رمزگذاری سرتاسری تضمین می‌کند که فقط شما و مخاطبی که با او در حال ارتباط هستید می‌توانید آنچه را که فرستاده شده بخوانید و نه هیچ کس دیگر در این میان، حتی واتساپ. دلیل آن این است که با رمزگذاری سرتاسری، پیام‌های شما با قفلی محافظت می‌شود و تنها گیرنده و شما این کلید ویژه برای باز کردن قفل و خواندن آن را دارید. همه اینها به طور خودکار اتفاق می‌افتد: نیازی به فعال‌سازی تنظیمات یا راه اندازی گفتگوهای محرمانه خاصی برای محافظت از پیام‌های خود ندارید.

پیام‌رسانی تجاری

هر پیام واتساپ با همان پروتکل رمزگذاری Signal محافظت می‌شود که پیام‌ها را قبل از ترک دستگاه شما محافظت می‌کند. وقتی به حساب تجاری واتساپ پیام می‌دهید، پیام شما ایمن به مقصد انتخابی آن کسب‌وکار تحویل داده می‌شود.

واتساپ فرض می‌کند گفتگو با کسب‌وکارهایی که از برنامه واتساپ تجاری استفاده می‌کنند و پیام‌های مشتریان را خود مدیریت کرده و ذخیره می‌کنند، رمزگذاری سرتاسری شده است. وقتی پیامی دریافت شد، مشمول شیوه‌های حریم خصوصی آن کسب‌وکار می‌شود. کسب‌وکار ممکن است کارمندانی یا حتی سایر فروشندگانی را در نظر بگیرد تا پیام را پردازش کرده و پاسخ دهند.

بعضی کسب‌وکارها می‌توانند شرکت مادر واتساپ، یعنی فیس‌بوک را برای ذخیره ایمن پیام‌ها و پاسخ‌دهی به مشتریان انتخاب کنند. همیشه می‌توانید برای دانستن بیشتر درباره شیوه حریم خصوصی با آن شرکت تماس بگیرید.

پرداخت‌ها

پرداخت‌ها در واتساپ که در بعضی از کشورها در دسترس است، انتقال بین حساب‌ها در موسسات مالی را ممکن می‌کند. شماره کارت‌ها و حساب‌های بانکی بصورت رمزگذاری شده و در شبکه‌ای با امنیت بالا ذخیره می‌شوند. اما چون موسسات مالی نمی‌توانند بدون دریافت این اطلاعات مربوط به این پرداخت‌ها، تراکنش انجام دهند، این پرداخت‌ها رمزگذاری سرتاسری نشده‌اند.

 ۱-درباره محدودیت‌های بازارسال

هر بار می‌توانید حداکثر پیام را برای پنج گفتگو بازارسال کنید.

هرچند وقتی پیامی از راه زنجیره گفتگوهای پنچ‌تایی یا بیشتر بازارسال می‌شود، معنای آن این است که حداقل پنج بازارسال از فرستنده اصلی دور است و با علامت پیکان دو طرفه 118169411 677672126159327 1560389493739786013 n.jpg?ccb=1 3& nc sid=8a74b9& nc ohc=2yKiF6MTaG0AX BCrSH& nc ht=scontent.whatsapp و برچسب «بسیار بازارسال شده» علامت‌گذاری می‌شود. این پیام‌ها را در هر بار فقط به یک گفتگو می‌توان بازارسال کرد تا گفتگوها در واتساپ صمیمانه و خصوصی بمانند. این کار همچنین به کند کردن انتشار شایعه، پیام‌های داغ و اخبار کذب کمک می‌کند.

پیام‌های بازارسال شده رمزگذاری سرتاسری شده‌اند

پیام‌های بازارسال شده شامل شمارنده‌ای هستند که تعداد دفعات بازارسال پیام را می‌شمارند. به منظور حفظ حریم خصوصیتان، واتساپ نمی‌داند یک پیام چند بار بازارسال شده است و محتوای هیچ یک از پیام‌های شما در گفتگوهای رمزگذاری سرتاسری‌شده را نمی‌تواند ببیند.

۲-چگونگی به‌روزرسانی واتساپ

می‌توانید به راحتی از فروشگاه برنامه گوشی خود واتساپ را به‌روز کنید. لطفاً‌ توجه کنید اگر پیامی دریافت کردید که در نسخه واتساپ شما پشتیبانی نمی‌شود، باید واتساپ را به‌روز کنید. ما همیشه استفاده از آخرین نسخه واتساپ را تشویق می‌کنیم. آخرین نسخه‌ها دارای جدیدترین امکانات و اشکالات رفع شده هستند.

اندروید

به فروشگاه گوگل پلی بروید و واتساپ را جستجو کنید. به‌روزرسانی کنار پیام‌رسان واتساپ را بزنید.

iPhone

به App Store بروید و واتساپ را جستجو کنید. به‌روزرسانی کنار پیام‌رسان واتساپ را بزنید.

KaiOS

KaiOSJioStore در منوی برنامه‌ها را بزنید. برای انتخاب اجتماعی، نوار کناری را بکشید و سپس واتساپ را انتخاب کنید. تایید را فشار دهید یا انتخاب > به‌روزرسانی را بزنید.

۳-درباره حساب‌های کاربری دزدیده شده

هرگز نباید کد تایید پیامکی واتساپ خود را با دیگران حتی دوستان یا خانواده به اشتراک بگذارید. اگر فریب خورده‌اید و کد خود را به اشتراک گذاشته‌اید و دسترسی به حساب واتساپ خود را از دست داده‌اید، برای بازیابی حساب کاربری خود دستورالعمل‌های زیر را مطالعه کنید.

اگر مشکوک هستید که شخص دیگری از حساب واتساپتان استفاده می‌کند، باید به خانواده و دوستانتان اطلاع دهید چون این شخص ممکن است در گفتگوها و گروه‌ها شخصیت شما را تقلید و جعل کند. لطفاً دقت کنید که واتساپ سرتاسر رمز گذاری شده است و پیام‌ها روی دستگاه خودتان ذخیره می‌شوند، بنابراین شخصی که از دستگاه دیگری به حساب شما دسترسی پیدا کند، نمی‌تواند مکالمات قبلیتان را بخواند.

واتساپ 6

چگونه حساب کاربریتان را بازیابی کنید

با شماره تلفن خودتان وارد واتساپ شده و با وارد کردن کد ۶ رقمی که از راه پیامک دریافت می‌کنید، شماره تلفنتان را تایید کنید. درباره تایید شماره تلفنتان در مرکز راهنمایی بیشتر بدانید: اندروید | iPhone.

به محض وارد کردن کد ۶ رقمی پیامکی، شخصی که از حساب کاربریتان استفاده می‌کند، به طور خودکار بیرون انداخته می‌شود.

ممکن است از شما خواسته شود تا کد تایید دو مرحله‌ای ارایه کنید. اگر این کد را نمی‌دانید، ممکن است شخصی که از حساب کاربریتان استفاده می‌کند، تایید دو مرحله‌ای را فعال کرده باشد. بدون کد تایید شماره دو مرحله‌ای باید ۷ روز صبر کنید تا بتوانید وارد حساب خود شوید. صرف نظر از اینکه این کد تایید را می‌دانید یا نه، به محض اینکه کد ۶ رقمی پیامکی را وارد کنید شخصی که به حساب کاربریتان وارد شده است، بیرون انداخته می‌شود. درباره تایید حساب دومرحله‌ای، از این مطلب بیشتر بدانید.

توجه
  • اگر به حساب کاربریتان دسترسی دارید ولی مشکوک هستید که کسی از طریق واتساپ وب/دسکتاپ از حساب کاربریتان استفاده می‌کند، توصیه می‌کنیم تا از روی گوشی از همه رایانه‌ها خارج شوید.
  • وقتی کسی بخواهد با شماره تلفن شما در واتساپ ثبت نام کند واتساپ برای محافظت از حساب کاربریتان، شما را مطلع می‌کند. از این مطلب درباره آن بیشتر بدانید.
  • شرایط مورد نیاز

    • شما نمی توانید شماره ای را که به شما تعلق ندارد تایید کنید.
    • باید بتوانید روی آن شماره پیامک و یا تماس تلفنی دریافت نمایید.
    • هیچ برنامه ای که مانع انجام تماس تلفنی باشد روی گوشی خود نداشته باشید.
    • باید اینترنت قوی موبایل یا وای فای داشته باشید. اگر در حال رومینگ هستید یا اینترنت بد دارید، ممکن است تایید شماره انجام نشود. سعی کنید www.whatsapp.com را در مرورگر گوشیتان باز کنید تا از برقراری ارتباط اینترنت مطمئن شوید.

    چگونگی تایید

    1. شماره تلفن خود را وارد نمایید:
      • کشور را از لیست کشویی انتخاب کنید. با این کار کد کشور به طور اتوماتیک درج می‌شود.
      • شماره تلفنتان را در مربع سمت راست بنویسید. لطفا هیچ صفری قبل از شماره وارد نکنید.
    2. بعدی را بزنید تا کدی را درخواست کنید.
    3. کد شش رقمی را که با پیامک دریافت کردید، وارد نمایید.تایید شماره شما
    اگر کد شش رقمی را با پیامک دریافت نکردید
    • منتظر پر شدن نوار پیشرفت بمانید و سپس دوباره امتحان کنید. ممکن است لازم باشد تا ده دقیقه منتظر بمانید.
    • لطفا کد را حدس نزنید، چرا که این کار، روند تایید شماره را برای مدتی قفل می کند.
    • لطفا کد را حدس نزنید، این عمل مرحله تایید شماره‌تان را برای مدتی قفل می‌کند. گزینه با من تماس بگیر را انتخاب کنید و چند لحظه صبر کنید تا تلفنتان زنگ بخورد. وقتی به آن تماس پاسخ دهید، یک اپراتور خودکار کد ۶ رقمی را برایتان خواهد خواند. برای تایید واتساپ آن کد را وارد کنید.

    توجه: بسته به اپراتور همراهتان ممکن است هزینه‌ای برای دریافت تماس و پیامک اعمال شود.

    مراحل رفع اشکال

    اگر با تایید شماره مشکلی دارید لطفا موارد زیر را امتحان کنید:

    1. تلفن خود را دوباره راه اندازی کنید(برای این کار گوشیتان را خاموش کنید، ۳۰ ثانیه منتظر بمانید و دوباره آن را روشن کنید).
    2. واتساپ را حذف و آخرین نسخه را دوباره نصب کنید.
    3. از یک گوشی دیگر به شماره تلفن خودتان یک پیامک آزمایشی بفرستید و شماره تلفنتان را دقیقا همان طوری که در واتساپ وارد کردید، با درج کد کشوروارد کنید تا از آنتن‌دهی و امکان دریافت پیامک در گوشیتان مطمئن شوید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار