چاپ کد خبر: 92056
21 مرداد 1401

چگونه با افراد بد دهن و فحاش رفتار کنیم؟

متاسفانه تعداد افراد بی ادب که به آنها فحاش و بد دهن هم میگویند کم نیست واین به خاطر این است که افراد زود از کوره در میروند و کنترلشان را از دست میدهند .ر این مواقع راه حل کلیدی و نحوه برخورد با افراد بد دهن چیست؟
افراد فحاش و بددهان 3

همه ی ما یک شخص بد دهان را در اطراف خود دیده ایم. چه همکاری در محل کار، والدین یا فرزندان یا همسر در خانواده، فردی رهگذر در خیابان، و… . اگر با کسی معاشرت کنید و آن شخص بد دهن باشد و مدام بد گویی کند، چه راجع به شما چه در مورد دیگران، ممکن است برایتان ناخوشایند باشد. اگر در خانواده ی خود پدر یا مادر یا همسر یا فرزندتان که نزدیکتان است و نمی توانید او را نادیده بگیرید، بد دهن باشد برخورد شما چطور است؟ در این مواقع راه حل کلیدی و نحوه برخورد با افراد بد دهن چیست؟ آیا افراد بد دهن می توانند خود را اصلاح کنند؟ با آن ها چگونه باید برخورد کرد؟

عوامل دوری از افراد بد دهن

  1. انسان ها به مهربانی و همکاری اهمیت می دهند. با این حال، رفتار های ضد اجتماعی مانند صحبت منفی در مورد دیگران با آن ها یا پشت سر آن ها هم چنان ادامه خواهد داشت. به دلیل نا مهربانی و صحبت های زشت مردم از این افراد دور می شوند.
  2. بدگویی دیگران می تواند قدرت اجتماعی به همراه داشته باشد و ممکن است گوینده را فردی با اعتماد به نفس بیشتر نشان دهد. بنابراین مردم این افراد را دوست ندارند و در مراسمی که این اشخاص باشند شرکت نمی کنند. این افراد قدرت دارند که جمع های دوستانه یا کاری، خانوادگی و غیره را نیز خراب کنند.
  3. رفتار های اجتماعی می تواند راهی برای موفقیت اجتماعی باشد. اما اگر افراد رفتار خوبی در جامعه نداشته باشند و بددهن باشند به موفقیت نمی رسند و دوستان بسیاری را از دست می دهند. در این حالت افراد بددهن اکثر اوقات تنها هستند و هیچ کس را برای خود نگه نمی دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه درمان تنهایی کلیک کنید.

اینفوگرافیک نحوه برخورد با افراد بد دهنافراد فحاش و بددهان 1

نحوه برخورد با افراد بد دهن |نکاتی در مورد افراد بددهن

موارد بسیار زیادی از اشخاص وجود داشته است که به دلیل بددهانی افراد از زندگی دست کشیده اند. اول از همه، اگر در مدرسه یا دانشگاه، خانواده یا محل کار خود موردِ آزار و اذیت کلامی قرار می گیرید. چند نکته را باید در مورد افراد بد دهان خود بدانید:

  • آن ها افرادی گیج، احمق و ناامن هستند. که تنها با بد گفتن دیگران می توانند احساس ارزشمندی نسبت به خود داشته باشند. با این حال اگر اصلاح نشدنی هستند سعی کنید به آن ها رحم نکنید و دلسوز نباشید. زیرا کاری از دست شما بر نمی آید.
  • آیا می توانید تصور کنید زندگی آن ها چقدر تهی و بدبختانه خواهد بود اگر مدام با دیگران درگیر شوند و فحاشی کنند؟. یک ضرب المثل وجود دارد: افراد باهوش نکات گران بها می گویند. افراد عادی چیز های مختلفی را که می بینند و می شنوند می گویند. افراد احمق درباره ی مردم صحبت می کنند و وقت خود را تلف می کنند.
  • آن ها افرادی سرخورده، ناچیز و بد اخلاق هستند. که هرگز به هیچ چیزی نمی رسند. هیچ گونه سرشت نیکویی از خود به جای نمی گذارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه بداخلاقی نوجوان کلیک کنید.
  • حتی اگر شما از آن ها دور شوید و فاصله بگیرید. باز قربانی جدیدی پیدا خواهند کرد. به نوعی، کل این موضوع حتی مربوط به شخص شما نیست و با همه بد دهن هستند.

افراد فحاش و بددهان 2

نحوه برخورد با افراد بد دهن |علت فحاشی

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا افراد بد دهن، هیچگاه سعی و تلاش برای تغییر رفتار خود نمیکنند. افراد بددهن باورهای غلطی درباره رفتار زشت خود دارند که در ادامه بیان می شود.

۱-قدرت اجتماعی با بددهانی

افراد بددهن با بی احترامی و صحبت های زشت و زننده ی خود محیط را برای دیگران ترسناک و متشنج می کنند. تا قدرت جمع یا مجلس را در دست بگیرند و بقیه را طرد کنند. مردم به خاطر رفتار های زشت آن ها کنار می کشند و در آخر افراد بد دهن از این موقعیت سوء استفاده می کنند و راهی برای رسیدن به قدرت اجتماعی برای خود هموار می کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه قدرت در خانواده کلیک کنید.

۲-نحوه برخورد با افراد بد دهن | افزایش اعتماد به نفس

در تمام مراحل زندگی اعتماد به نفس مناسب و کافی سبب رسیدن به موقعیت اجتماعی بالا می شود. اما این افراد سود جو با تخریب و طرد کردن دیگران بدون توجه به شخصیت آن ها سعی می کنند اعتماد به نفس خود را از این طریق تقویت کنند تا جلوتر از دیگران به موقعیت های اجتماعی برسند و برتر باشند.

۳-احساس رهبری با بددهانی

افراد بددهن با رفتار های زشت خود دیگران از خود دور می کنند و در این صورت موقعیتی پیش می آید که می توانند قدرت را به دست بگیرند و از دور کردن افراد سوء استفاده کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مهارت های رهبری کلیک کنید.

نحوه ی برخورد با افراد بد دهن

اگر میخواهید نحوه ی برخورد با افراد بد دهن را بدانید، ادامه ی این متن را بخوانید.

۱-توجه نکردن به گفته هایشان

هرگز در مورد آن چه آنان می گویند. چه درست چه غلط، نپرسید. تمام نظرات بد این افراد را در رسانه های اجتماعی حذف کنید و سعی کنید تنها به افرادی که شما را می شناسند و دوست دارند در مواقع نیاز به بازخورد مطلبتان، اعتماد کنید.
از اظهار نظر های بی ادبانه ی کسی زیادی جبهه نگیرید و سعی کنید از دعوا دور شوید، زیرا به هر حال درگیری شما با این افراد مناسب و مفید نیست. نادیده گرفتن این افراد و دور شدن از آن ها بهترین گزینه است. این که آن ها سعی می کنند با تحقیر و توهین و فحاشی، دیگران یا شما را کوچک کنند ناراحت نباشید زیرا شما به تلاش و پشتکار و شناختی که از خود دارید به این جا رسیده اید پس بحث و جدل با آن ها نیازی نیست.

۲-نحوه برخورد با افراد بد دهن |مواجه یا نادیده گرفتن

برای مثال شما وارد یک سوپر مارکت شده اید، موقع خروج متوجه می شوید که شما را لاغر یا چاق خطاب کرده اند و خندیده اند. می توانید مراجعه کنید و مستقیما بپرسید خب با وزن من دقیقا چه مشکلی دارید؟! در بیشتر مواقع این افراد پاسخی ندارند که بدهند و عقب نشینی می کنند.
یا اگر شما در خیابان در حال قدم زدن هستید و با افراد بددهن مواجه شدید هدفون یا هندزفری را در گوش خود بگذارید و از آن ها دور شوید. نادیده گرفتن در این مواقع بهترین پاسخ است. شما دیگر قرار نیست این افراد را در زندگی خود ببینید پس اهمیتی ندارد که خود را ناراحت کنید یا دنبال پاسخ سرکوب کننده ای برای جواب توهین آنها باشید.

۳-نحوه برخورد با افراد بد دهن |درک کردن و همدلی

نشان دادن همدلی مستلزم این است که سعی کنید بفهمید چرا شخص بی ادب است. شاید آن شخص در زندگی شخصی خود با شرایط دشواری روبرو شده است یا در مشکلاتی که در محل کار انباشته شده است غرق شده است. اگر بتوانید راهی پیدا کنید که نشان دهید آن ها را درک می کنید و به آن ها اهمیت می دهید، آن ها در مبارزات خود احساس ارتباط بیشتر و تنهایی کمتر خواهند کرد.
اگر می دانید که کسی روز های سختی را سپری می کند، به او اطمینان دهید که شما درکش می کنید. آن ها را به خاطر داشتن یک روز بد یا به خاطر تهاجم به دیگران قضاوت نکنید. ممکن است راهی پیدا کنید که بدانید این افراد روز های سختی را پشت سر گذاشته اند و می توانید با شخصیت تاریک و پنهان آن شخص ارتباط برقرار کنید. اگر فردی در رفتار خود دچار یک وقفه لحظه ای می شود و به عاقبت حرف ها و کار هایش می اندیشد. ممکن است به فرد در آگاهی از رفتار منفی خود کمک کند. اگر فرد عصبانی تر شد، او را رها کنید. هیچ کاری نمی توانید انجام دهید تا کسی را مجبور به رفتار درست کند.
بعضی از افراد بددهن بخاطر عصبانیت های زیاد و رنج های بسیاری که در زندگی خود می کشند از طریق فاحشی سعی می کنند خود را آرام کنند که بعد ها به عادت تبدیل می شود. اگر این فرد رابطه ی نزدیکی با شما دارد یا جزو خانواده ی شماست بهتر است به او نزدیک شوید. از مشکلاتش آگاه شوید و با او همدلی کنید تا ریشه ی این مشکل را دریابید. در صورت لزوم این مورد را می توانید با روانشناس در میان بگذرید و از او کمک بگیرید.

۴-پذیرفتن انتقاد و خاتمه دادن به بحث

از آن جا که اکثر افراد بد دهن عصبانی و پرخاشگر هستند و نسبت به موضوعات مختلف حساسیت نشان می دهند. در رفتار با آن ها باید محتاط باشید. آن ها معمولا از هر چیز ممکن نقد و انتقاد می کنند و بسیار سخت چیزی را می پسندند. اگر نقدی از شما کردند آن انتقاد را بپذیرید و برای آرام کردن آن ها و محیط بگویید درست است و تایید کنید. یا این که آن ها را نادیده بگیرید و پاسخی ندهید. آن ها منتظر یک جرقه ی جدید هستند تا دوباره شعله ور شوند و هر چیز که دلشان می خواهد به خود یا اطرافیان بگویند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه روحیه انتقاد پذیری کلیک کنید.

۵-اعتراض و برخورد

اگر اجازه دهید و جلوی این افراد نایستید رفتار بی ادبانه می تواند مانند یک بیماری گسترش یابد. یک رفتار بی ادبانه می تواند به راحتی باعث بی ادبی های دیگر شود و باعث ایجاد مزاحمت و رفتار بد در پی آن شود. به راحتی می توان دید چگونه این اتفاق می افتد. یک راننده بی ادب در راه جلوی شما را می گیرد و باعث می شود احساس ناراحتی و سرخوردگی کنید.
شما با این حس ناراحتی و عصبانیت به سر کار می روید و با همکاران خود خشن بر خورد می کنید. همکاران شما که احساس پریشانی می کنند، سپس با دیگران بد خلق و بی ادب هستند و همین طور پیش می رود. شما می توانید این چرخه بی ادبی را متوقف کنید. با کمی مهارت همدلی می توانید بی ادبی را با مهربانی خنثی کنید.

۶-مهربانی در برابر بی ادبی و بد دهنی

اجازه ندهید یک فرد بی ادب باعث شود شما هم به همان صورت پاسخش را دهید. یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن رفتار های بی ادبانه و منفی، دوستانه و مثبت اندیشی و مثبت گرایی است. این به طرف مقابل فرصتی می دهد تا آرام شود و رفتار خود را مطابق با رفتار شما تنظیم کند. مهربانی می تواند پادزهر فوق العاده ای برای بی ادبی و هتاکی باشد.
ابراز محبت به کسی که به شما یا به دیگران توهین می کند بسیار دشوار است. اما با آوردن جملات آرام و با اخلاق، می توانید آن ها را وادار کنید تا از الگوی شما پیروی کنند. اگر این مورد کار نمی کند و فرد مقابل شما هم چنان بی ادب است، می توانید افتخار کنید که استانداردهای خود را پایین نیاورده اید یا رفتار بی ادبانه ای از خود نشان نداده اید و در عوض، شما خونسردی خود را حفظ کردید.
افراد فحاش و بددهان 1

۷-شوخ طبعی برای خنثی سازی یک فرد بد دهن

یک فرد بی ادب و بد دهن می تواند در خود و همه ی اطرافیانش تنش و اضطراب ایجاد کند. به یاد داشته باشید، آن ها احتمالا همیشه بی ادب هستند. زیرا از چیزی که در حال تجربه آن هستند یا دیده اند و شنیده اند عصبانی یا ناراحت هستند. شوخ طبعی می تواند انحراف ایجاد کند. تنش را از بین ببرد و به همه اجازه می دهد که تنش را فراموش کنند و بخندند. شما می توانید این کار را با یافتن راهی برای خنداندن دیگران. در مورد یک مسئله ی معمولی یا شوخی با تجربه ای که می دانید همه می توانند با آن ارتباط برقرار کنید، انجام دهید.
طنز تحقیر آمیز نیز می تواند خلع سلاحی برای این رفتار باشد. اما خیلی تند نباشد زیرا جو را متشنج می کند. یافتن راهی برای وارد کردن اندکی خوشی و لذت در شرایطی که کسی احساس می کند مورد تنش و ناراحتی است. ممکن است تنها چیزی باشد که کمک می کند دکمه تنظیم مجدد را فشار داده و دوباره شروع کنند و در جمع شاد باشد.

۸-نحوه برخورد با افراد بد دهن | تذکر مستقیم

یک تاکتیک دیگر برای متوقف کردن فرد بددهن این است که به سادگی آن ها را در مورد رفتارشان متوجه کنید و از آن ها بخواهید که دست از این کار بکشند. اگر فرد بد دهن از نزدیکان شما است که نمی توانید از او دور شوید و به طور مداوم با شما بی ادب است، باید مستقیماً به حل این مسئله بپردازید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مهارت های حل مسئله کلیک کنید.
هرگز نباید اجازه دهید کسی با شما بی احترامی کند. در مورد آن چه که می گوید و پیش آمده است صحبت کنید. آیا شخص متوجه می شود که اقدامات و حرف های او چقدر برای شما و اطرافیانتان مضر است؟ شاید شخص متوجه نشود که چقدر بی ادب است. با آگاهی دادن به فرد، به او فرصتی می دهد که عذرخواهی کند و سعی کند مودب تر باشد.

۹-عدم مقابله به مثل

وقتی کسی شما را اذیت و ناراحت می کند ممکن است اولین غریزه شما این باشد که به او ضربه بزنید. اما به یاد داشته باشید، شما همیشه (و فقط) کنترل رفتار خود را دارید. شاید اطرافیان شما با فرد بد دهن بد بخورد کند و او را بکوبند. مهم نیست که شخص دیگر چگونه رفتار می کند، شما رفتار خود را دارید، همان طور که او باید رفتار خود را داشته باشد.
خونسردی خود را حفظ کنید. یک نفس عمیق بکشید و به خودتان اجازه بدهید تا در صورت ناراحتی کمی تنها باشید و این حس ناراحتی بر طرف شود. به یاد داشته باشید لازم نیست که به جدال با آن ها بپردازید و انجام این کار احتمالاً فقط اوضاع را بدتر می کند. عزت نفس خود را حفظ کرده و سعی کنید همیشه خونسرد باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه حفظ عزت نفس کلیک کنید.

۱۰-کمک از مشاور

اگر از نزدیکان شما کسی بد دهن است. مدام باید او را تحمل کنید. جلوه ی خانوادگی یا جنبه های دوستانه ی شما را خراب می کندو راهی برای درست کردن آن ندارید. از روانشناس کمک بگیرید. مسئله را با روانشناس در میان بگذارید. از او بخواهید راه حل هایی برای مهار بد دهنی این افراد به شما بدهند و کمکتان کنند. ب

سخن آخر در زمینه نحوه برخورد با افراد بد دهن

افراد بد دهن جزو افراد مضر و سمی جامعه هستند. آنها هر جا باشند چه در خانواده چه در اداره، محل کار، مدرسه، دانشگاه، مهمانی و غیره دیگران را از خود می رانند. جو را متشنج می کنند. افراد بددهن ممکن است به خاطر مشکلات زندگی و اختلالات اعصاب، پرخاشگر شده باشند. به دیگران هتاکی و بی احترامی کنند. حتی ممکن است این استراتژی را برای به دست آوردن موقعیت های اجتماعی دنبال کنند‌.
روانشناسان در این باره پیشنهاد می کنند که سعی کنید از این افراد فاصله بگیرید. به خود مطمئن باشید و روحیه ی خود را تضعیف نکنید. اگر می توانید به آن ها کمک کنید، همدلی کنید و از مشکلاتشان با خبر شوید. اگر نمی توانید بهترین راه دوری از آن هاست. هم چنین می توانید از روانشناس یا مشاور خانواده برای بهبود فرد بددهن که از نزدیکانتان است کمک بگیرید.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

فاطمه شنبه , ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲

مضخرف تر از این مطلب نبود

محسن جمعه , ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰

?????

آخرین اخبار