چاپ کد خبر: 67765
26 شهریور 1400

چگونه بعنوان پلیس در نیروی انتظامی استخدام شویم؟

پلیس 7

افرادی که می‌خواهند پلیس شوند باید شرایطی را که مورد تایید نیروی انتظامی است، داشته باشند.
برخی از افراد از همان دوران کودکی سودای این را داشتند که با ورود به نیروی انتظامی پا به این مجموعه بگذارند و به قول خودشان پلیس شوند.

رویای پلیس شدن برای خیلی از افراد از سنین کودکی وجود داشته، اما برای اینکه پلیس شویم باید مراحلی را طی و شرایطی را داشته باشیم تا به عنوان یک افسر پلیس مشغول به کار شویم.

در این گزارش برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند وارد مجموعه نیروی انتظامی شوند؛ راهکار‌های قانونی و شرایط را بیان خواهیم کرد.

شرایط عمومی استخدام در ناجا

برای به عضویت درآمدن در مجموعه نیروی انتظامی شرایط لازم است که به آن می‌پردازیم.

اعتقاد و التزام به دین مبین اسلام و تابعیت جمهوری اسلامی ایران، التزام عملی به قانون جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد به ولایت فقیه، عدم سابقه یا وابستگی به احزاب و گروه‌های سیاسی، عدم محکومیت و محرومیت از خدمات دولتی، نداشتن سوءپیشینه و عدم اعتیاد به موادمخدر، داشتن شرایط تحصیلی یا تخصصی برای خدمت مدنظر، داشتن سلامت جسمی و روانی مناسب با خدمت مورد نظر از جمله شرایطی است که افراد باید آن‌ها را داشته باشند.

شرایط اختصاصی استخدام درجه داری

دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم با حداقل معدل ۱۴، داشتن حداقل قد ۱۷۰ سانتی متر، حداقل سن برای استخدام ۱۸ و حداکثر ۲۶ سال است که برابر تبصره‌های اعلامی محاسبه می‌شود، تعیین تکلیف وضعیت خدمت مقدس سربازی اعم از نداشتن مهر غیبت و کارت معافیت پزشکی از شرایطی است که یک فرد علاقه‌مند در مجموعه نیروی انتظامی باید آن‌ها را داشته باشد.

نشانی دفاتر جذب نیرو در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ

پایتخت نشین‌هایی که می‌خواهند در نیروی انتظامی استخدام شوند باید به هسته گزینش فاتب «دفتر مرکزی» واقع در خیابان کارگر جنوبی، نرسیده به میدان انقلاب اسلامی، ستاد پلیس پیشگیری تهران بزرگ مراجعه کنند و همچنین برای استخدام در پلیس آگاهی می‌توانند به انتهای خیابان وحدت اسلامی و برای جذب در پلیس امنیت به خیابان شریعتی، خیابان سروش مراجعه کنند؛ افرادی هم که می‌خواند به عضویت پلیس راهنمایی و رانندگی در بیایند باید به ستاد پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت در خیابان رودکی واقع در خیابان آزادی مراجعه کنند.

وات 1

اما هموطنانی که در دیگر نقاط کشور سکونت دارند نیز می‌توانند برای پلیس شدن به فرماندهی انتظامی شهرستان خود مراجعه و از این طریق نسبت به استخدام خود در نیروی انتظامی اقدام کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار